مطالب آموزش اسکرچ کودکان

امنیت اسکرچ برای کودکان

شما به احتمال زیاد اینترنت را جستجو کرده و برای پیدا کردن بهترین روش آموزش برنامه نویسی به کودکان خود، به سایت آکادمی یاسان رسیده اید. همانطور که شما هم میدانید، دوره ی اسکرچ برای کودکان کاملا مناسب است. این زبان برنامه نویسی بصری مبتنی بر بلوک مخصوص کودکان طراحی شده و هدف آن آموزش کدنویسی به کودکان است.

کودکان با استفاده از اسکرچ و تمرین روزانه، به راحتی میتوانند با اصول کدنویسی آشنا شوند و در سراسر جهان، بسیاری از مدارس، کتابخانه ها، موزه ها و مراکز اجتماعی در حال حاضر از این پلتفرم در برنامه های درسی و دیگر برنامه های خود استفاده میکنند.

با این حال و با وجود شهرت بسیار زیاد اسکرچ، شایعاتی درباره ی امنیت انجمن آنلاین آن پخش شده است. برخلاف بسیاری از منابع کدنویسی مشابه که برای کودکان طراحی شده اند، اسکرچ دارای یک انجمن آنلاین بسیار محبوب است که در آن کودکان میتوانند در مورد خلاقیت ‌های خود با سایر کودکان همفکر صحبت کرده و ایده هایشان را به اشتراک بگذارند.

البته که به احتمال زیاد نگرانی های پدر و مادرها در مورد خطرات این انجمن آنلاین و افراد عضو انجمن برای فرزندانشان به گوش شما هم رسیده است.

با اینکه اسکرچ (scratch) ادعا دارد که انجمنش برای کودکان امن است اما شما باید پیش از استفاده ی کودک ده ساله تان از این انجمن، مناسب بودن آن را بررسی کنید.

در این مقاله، ما اقدامات ایمنی و مراحلی را که تیم اسکرچ برای ایمن نگه داشتن کودکان از دست کلاهبرداران و شکارچیان استفاده میکند، توضیح میدهیم؛ به همچنین نکاتی در مورد اینکه چگونه میتوانید کودکان خود را در صورت استفاده از پلتفرم، در امنیت کامل نگه دارید، تشریح خواهیم کرد.

یک روز با اسکرچ 97

چگونه امنیت اسکرچ برای کودکان تامین شده است؟

امن نگه داشتن انجمن آنلاین اسکرچ برای کودکان، یکی از مهمترین اهداف این پلتفرم است. اول اینکه، چندین کارمند برای بررسی دائمی مطالب ارسال شده در انجمن استخدام شده اند، ایشان تمامی مطالب مخالف با دستورالعمل های انجمن را حذف میکنند.

امن نگه داشتن انجمن آنلاین اسکرچ برای کودکان، یکی از مهمترین اهداف این پلتفرم است. اول اینکه، چندین کارمند برای بررسی دائمی مطالب ارسال شده در انجمن استخدام شده اند، ایشان تمامی مطالب مخالف با دستورالعمل های انجمن را حذف میکنند.

به همچنین، کاربرانی را که توسط دیگران ریپورت شده اند، بلاک میکنند. علاوه بر این، در موارد نادری ممکن است کودک با کامنتی نامناسب روبرو شود، زیرا این کامنت ها به سرعت ریپورت شده و حذف میشوند.

پیشنهاد مطالعه : برنامه نویسی چیست؟

به علاوه، تمامی کاربران باید دستورالعمل های انجمن را رعایت کنند. کاربران اجازه ی انتشار اطلاعات شخصی را ندارند و اشخاصی که اطلاعات خودشان را منتشر کنند از طرف تیم اسکرچ اخطار عدم رعایت دستورالعمل دریافت میکنند. اگر کاربری چندین اخطار دریافت کند، برای همیشه و یا برای مدتی (بسته به شدت تخلف) بلاک میشود.

زمانی که پای قوانین دیگر درمیان باشد، اعضای تیم اسکرچ با کاربران با احترام برخورد میکنند و واقعیت این است که آنها دوست دارند با ریپورت کردن کاربران دردسرساز و کامنت های مخرب سایت را دوستانه نگه دارند .

و در آخر، پیام خصوصی در اسکرچ وجود ندارد. کاربران فقط میتوانند با کامنت گذاشتن روی پروژه و یا فروم با یکدیگر ارتباط بگیرند و اینگونه دست شکارچیان به کودکان نخواهد رسید – این مهمترین فاکتور امن نگه داشتن سایت است.

به همچنین، کاربران اجازه ی ایجاد چت بات برای گفتگوی خصوصی با دیگران را ندارند – اسکرچ درباره ی این قوانین بسیار سختگیر است.

امنیت اسکرچ برای کودکان

شما چگونه میتوانید در حفظ امنیت کودکتان سهیم باشید؟

با اینکه امنیت اسکرچ برای کودکان تضمین شده است، اما برخی والدین تمایل دارند به شخصه عملکرد کودکشان روی این انجمن آنلاین را تحت نظر داشته باشند.

برای این کار، میتوانید کودک را تشویق کنید فقط زمانی که شما کنارش هستید از وبسایت استفاده کند و یا زمانی که در مدرسه و کنار معلم است، و یا میتوانید با مربیان آکادمی یاسان ارتباط بگیرید تا ما عملکرد کودکتان را بررسی کنیم.

البته باید بدانید که میتوان به صورت آفلاین و از طریق اپلیکیشن از اسکرچ استفاده کرد و الزامی برای مشارکت کودکان در این انجمن آنلاین نیست. اگر کودک شما سابقه ی تعامل نامناسب آنلاین دارد، شما میتوانید با ایمیل خودتان برایش اکانت بسازید و اینگونه هر موقع که خواستید وارد اکانتش بشوید.

مزایای اسکرچ برای کودکان ده ساله

اسکرچ برای کودکانی که به وب سایت میپیوندند، مزایای بالقوه ی زیادی ارائه میدهد. اولین و مهمترین مزیت، یادگیری کدنویسی با سرعت متناسب کودک و انجام پروژه های زیادی برای سرگرم کردن او میباشد.

بر خلاف بسیاری از سرگرمی های دیگر، اسکرچ به کودکان مهارتی را آموزش میدهد که میتواند در بزرگسالی به دردشان بخورد. به همچنین، آموزش برنامه نویسی به کودکان ، مهارت های حل مسئله ی کودک را بهبود بخشیده و به آنها کمک میکند تا برای فهم مطالب پیچیده از ذهنشان استفاده ی بهتری بکنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا