پیشکد ، مجموعه ای انتخابی از بازی های بین المللی معروف در حوزه آموزش برنامه نویسی به کودکان است که در مراکز آموزشی معتبر برای آموزش مفاهیم اساسی و پایه برنام نویسی به فراگیران کوچکتراستفاده میشوند.
Scratch Junior یک زبان برنامهنویسی بصری برای کودکان ۵ تا ۷ سال است که بدون نیاز به مهارت خواندن، تفکر خلاق و منطقی را از طریق ساخت پروژهها آموزش میدهد. سفر ما از اینجا آغاز میشود.
تیمیو یک ربات آموزشی قابل برنامه نویسی توسط بچه ها است و با استفاده از امکانات سخت افزاری خود مانند چرخ ها و سنسورها و قابلیت اتصالات لگویی، می تواند در محیط فیزیکی یا محیط شبیه ساز نقش آفرینی داشته باشد.
ماینکرفت یک بازی ویدئویی سبک سندباکس است که در آن کودکان میتوانند مهارتهای حل مسئله را در حین بازی و سرگرمی پرورش دهند.
Scratch یک زبان برنامهنویسی بصری سطح بالا و مبتنی بر بلوک است که بهویژه برای کودکان ۸ تا ۱۶ سال طراحی شده است. کاربران این سایت که Scratchers نام دارند، میتوانند پروژههایی را در سایت ایجاد کرده و به اشتراک بگذارند.
دانشآموزان با استفاده از دانشی که در مرحله قبل کسب کردهاند، اکنون میتوانند با کمک شبیهساز اختصاصی Scratch، ربات کوچکی به نام Hamster را برنامهریزی کنند تا وظایف سادهای را انجام دهد.
App Inventor یک محیط توسعهی تحت وب است که ابتدا توسط گوگل ارائه شد و اکنون توسط مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) پشتیبانی میشود. دانشآموزان میتوانند یاد بگیرند که چگونه برنامههایی ساده طراحی و برنامهنویسی کنند.
پایتون یک زبان برنامهنویسی تفسیری و همهمنظوره است. فلسفه طراحی آن بر خوانایی کد تأکید دارد. ساختارهای زبانی و رویکرد شیگرای آن به نوشتن کدی واضح و منطقی کمک میکند. دانشآموزان میتوانند مفاهیم پایه پایتون و برنامهنویسی را با استفاده از این زبان بیاموزند.
ترکیب ماینکرفت و برنامهنویسی با زبان پایتون، به دانشآموزان این امکان را میدهد که کدهای خود را در دنیای ساده و رنگارنگ ماینکرفت ببینند و تجربه کنند.
دانشآموزان یاد میگیرند که چگونه با استفاده از وردپرس، یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و متنباز که با زبان PHP نوشته شده، وبسایت و صفحات وب طراحی و برنامهنویسی کنند.
در دنیای امروزی، اینترنت تنها برای اتصال رایانهها استفاده نمیشود، بلکه برای اتصال بسیاری از اشیاء نیز کاربرد دارد. این دوره به دانشآموزان یاد میدهد که چگونه از وب برای نظارت، کنترل و دسترسی از راه دور به سیستمهای مختلف استفاده کنند.
با استفاده از موتور بازیسازی Unity، دانشآموزان یاد میگیرند که چگونه بازی طراحی و برنامهنویسی کنند و در این مسیر، همزمان با یادگیری کدنویسی، فیزیک و رفتارهای بازی را با استفاده از زبان C# کنترل نمایند.
در این دوره فراگیر با مفاهیم مقدماتی امنیت و شبکه های کامپیوتری آشنا خواهد شد. انواع مدل های حملات سایبری مثل ویروس ها، فیشینگ و ... ، تعریف اینترنت، انواع شبکه و مفاهیم مرتبط، و همینطور شبیه سازی شبکه های کامپیوتری با استفاده از Cisco Packet Tracer
یادگیری ماشین زیرمجموعهای از هوش مصنوعی است که بهطور کلی به توانایی یک ماشین برای تقلید رفتار هوشمند انسانی گفته میشود. سیستمهای هوش مصنوعی برای انجام وظایف پیچیده به شیوهای طراحی شدهاند که شبیه به نحوه حل مسئله توسط انسانها عمل میکنند. با استفاده از دانشی که دانشآموزان در مرحله قبلی یاد گرفتهاند، میتوانند وارد یادگیری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین شوند.