if (!ksbiosnum) { var ksbiosnum = {}; } dir="rtl" lang="fa-IR"> آموزش مقدماتی پایتون به زبان ساده | یاسان آکادمی

آموزش مقدماتی پایتون

پایتون یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین و قدرتمندترین زبان های برنامه نویسی در جهان است. در حالی که در سراسر جهان نیاز به متخصصان این زبان برنامه نویسی بیشتر شده اما هنوز تعداد متخصصان این کار بسیار کم است. یادگیری پایتون کار بسیار مشکلی نیست اما گاهی می تواند دلسرد کننده باشد. این مقاله راهنمایی برای آموزش  مقدماتی پایتون به شکل قدم به قدم برای تازه کارها و کسانی است که می خواهند شروع به یادگیری این زبان برنامه نویسی کنند.

یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون

یکی از دوره های آکادمی یاسان دوره پایتون است که در این دوره ها به آموزش برنامه نویسی پایتون به کودکان و نوجوانان میپردازیم تا آموزش مقدماتی این زبان برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان مقدمه ای بر دوره های پیشرفته تر برنامه نویسی باشد و در نهایت کودکان و نوجوانان برای ورود به دانشگاه و بازار کار آماده شوند.

پیشنهاد مطالعه : پایتون چیست

آیا یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون سخت است؟

نه چندان زیاد. برای آن که این زبان برنامه نویسی را راحت تر یاد بگیرید. باید بدانید که چگونه مانند یک برنامه نویس فکر و مطالعه کنید. با این وجود در این آموزش مقدماتی پایتون نکته ها مراحلی خواهیم پرداخت که هم به شما برای فکر کردن و مطالعه به مانند یک برنامه نویس کمک کند و هم سرعت یادگیری حرفه ای شما را افزایش دهد.

بهترین راه برای یادگیری پایتون

در واقع دو نکته کلیدی و کلی برای شروع آموزش پایتون وجود دارد. اول آن که نیازی نیست برای یادگیری این زبان، بخش بزرگی از زمان خود را به حفظ کردن سینتکس (syntax) پایتون اختصاص دهید. دوم این که هر آنچه یاد گرفتید را در پروژه و یا کار برنامه نویسی دلخواه خود به کار ببرید.

https://aspb36.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/7f344333ef60547898292483a3e3727b35567373-480p.mp4?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6ImM4Mzg0NTE3YTlmMmNiMDlkOThhZGI0ZGFkNGQwNzYwIiwiZXhwIjoxNzEzNTg4ODEyLCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.fn9fMjnNL9haIU4aN7S5K_Ru9dmiPvALvftrv800mwY

یک نکته مهم درباره یادگیری پایتون

بسیاری از منابع در حال حاضر در حال آموزش مقدماتی پایتون 2 هستند اما از این برنامه (Python2) دیگر پشتیبانی نمی شود. به همین دلیل دارای باگ ها بسیار و مشکلات امنیتی است.

پایتون برای کودکان

پایتون برای کودکان

یکی از بهترین ایده ها آموزش مقدماتی پایتون برای کودکان است.

زبان برنامه نویسی پایتون (Python) یکی از محبوب ترین ها برای آموزش برنامه نویسی به کودکان است. زیرا پایتون در مقایسه با زبان های برنامه نویسی دیگر ساده تر است. به همین دلیل در سراسر جهان پایتون به عنوان یکی از بهترین زبان ها برای آموزش برنامه نویسی به کودکان و آن هایی است که تازه می خواهند وارد این زمینه شوند. همچنین منابع بسیار زیادی برای این زبان در اینترنت وجود دارد.

آموزش پایتون مقدماتی

1.     آن چه شما را به یادگیر پایتون ترغیب می کند را پیدا کنید.

اگر یادگیری و آموزش پایتون برای تان خسته کننده شود به موفقیت نخواهید رسید. پس  بهتر است بر روی نوشتن چیزی که به آن علاقه مند هستید تمرکز کنید. برای شروع بهتر است یک یا دو حوزه مورد علاقه خود را پیدا کنید. بعضی از جالب ترین ها و محبوب ترین ها عبارت اند از:

2.     سنیتکس های (syntax) پایه را یاد بگیرید.

این بخش از آموزش مقدماتی پایتون به خاطر جذاب نبودن سخت خواهد بود. با این وجود چه می شود کرد؟ در نهایت باید دستورهای پایه ای را آموخت.

چند منبع انگلیسی مفید برای یادگیری اصول پایه ای زبان برنامه نویسی پایتون:

  1. Learn Python the Hard Way . یک کتاب جامع برای یادگیری پایتون از مقدماتی تا پیشرفته و حرفه ای.
  2. Dataquest – Python for Data Science Fundamentals Course. یکی از منابع خوب برای آموزش پایتون و علم داده (Dataquest).
  3. The Python Tutorial. آموزش پایتون مقدماتی را می توانید در وب سایت خود آن بخوانید.
سنتکس و آموزش پایتون

3.     بر روی پروژه های کار شده و آماده کار کنید

همین که سینتکس های پایه را یاد گرفتید شروع به ساخت پروژه ها کنید. تا زمانی که آن چه را خوانده و مطالعه کرده اید تجربه نکنید یاد نخواهید گرفت. انجام پروژه در کنار گسترش توانایی های شما باعث ساخت نمونه کارهایی خواهد شد که بعدها می توانید به کارفرمایان خود ارائه دهید. بهتر است درابتدا با پروژه های آماده مانند موارد زیر شروع کنید.

4.     بر روی پروژه های خود شروع به کار کنید

پس از کار کردن بر روی پروژه های آماده وقت آن رسیده است که بر روی پروژه ها و ایده های مخصوص و دلخواه خود کار کنید. کار کردن بر روی چیزی که دوستش دارید سرعت آموزش پایتون را برای شما افزایش خواهد داد.

بهتر است برای آموزش مقدماتی پایتون با یک پروژه کوچک و ساده شروع کنید. به جای آن که بر روی یک ایده و پروژه سخت و طولانی کار کنید که هرگز آن را به پایان نخواهید رساند.

چند ایده برای آموزش پایتون مقدماتی

چند ایده برای آموزش پایتون مقدماتی:

5.     همیشه خود را به چالش بکشید

هرچه بر روی پروژه های سخت تر کار کنید. بیشتر و سریع تر پیشرفت خواهید کرد. چالش های بیشتر یعنی رشد بیشتر.

چند ایده و چالش برای پیشرفت و آموزش پایتون مقدماتی:

می توانید به افراد مبتدی و تازه کار این زبان برنامه نویسی را آموزش دهید. یک راه کاربردی دیگر آن است که پیوسته سعی کنید آن چه خود نوشته اید را سریعتر، ساده تر و مفیدتر کنید.

خروج از نسخه موبایل