برنامه نویسی رباتیک با پایتون

امروزه زبان‌های برنامه‌نویسی بسیار زیادی طراحی شده‌اند؛ به همین دلیل برنامه‌نویسان در هنگام انتخاب زبان مناسب با چالش‌های خاصی رو­به­ رو می‌شوند. انواع زبان‌های کدگذاری دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند که در حال حاضر پایتون در این زمینه شهرت زیادی دارد. از این زبان می‌توان برای انجام برنامه‌نویسی در حوزه هوش مصنوعی، طراحی زیرساخت­ های مورد استفاده در موبایل و دسکتاپ و… اشاره کرد.

انجام برنامه نویسی رباتیک با پایتون روند کار را آسان‌تر می‌کند. قبل از شرکت کودکان در کلاس‌های رباتیک، ابتدا باید فرایند برنامه‌نویسی pythonبرای آن‌ها آموزش داده شود. آشنایی با بهترین زبان برنامه‌نویسی حوزه رباتیک و کاربرد‌های آن می‌تواند برای شما هم جالب باشد.

بهترین زبان برنامه‌نویسی رباتیک چیست؟

بحث و تبادل نظر یا معرفی یک برنامه مخصوص در این زمینه کار بسیار دشواری است. به ­طوری­ که مهندسان الکترونیک در این زمینه پاسخ‌های متفاوتی نسبت به بهترین زبان برنامه ­نویسی رباتیک به کاربران می‌دهند. افرادی که در زمینه برنامه‌نویسی فعالیت می‌کنند، همیشه به این مسئله اشاره می­کنند که انتخاب زبان مناسب برای فرایند کدگذاری به علل مختلفی بستگی دارد. درواقع، برای انتخاب بهترین زبان برنامه‌نویسی باید عاقلانه و واقع‌بینانه با قضیه برخورد کرد.

انتخاب بهترین زبان برنامه‌نویسی رباتیک به علایق شخصی، ویژگی­های مختلف موجود در زبان و سختی یا آسانی آن بستگی دارد. علاوه ­براین، سیستم مورد استفاده توسط شما به­عنوان مربی رباتیک یا حتی ترجیحات شخصی افراد در انتخاب زبان برنامه‌نویسی تأثیر دارد. استفاده از برخی زبان­ها ممکن است وقت و انرژی زیادی از افراد ببرد اما پس از گذشت مدت‌زمان خاص، این موارد برطرف شده و کودک به یادگیری زبان علاقه‌مند می‌شود. پایتون جزء اولین زبان­ هایی است که در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

پایتون چیست؟

با توجه به محبوبیت زیاد پایتون، خیلی از افراد به دنبال این هستند که بدانند پایتون چیست؟ python یک زبان قدرتمند برنامه‌نویسی است که در سراسر دنیا توانسته جایگاه خاصی پیدا کند. ویژگی‌های اساسی آن نیز شامل شی‌ءگرا بودن، قابلیت­های حرفه‌ای، قابلیت تفسیر، چندمنظوره بودن و سطوح بالای آن است. با روی کار آمدن این زبان برنامه‌نویسی، دنیای بازی‌های رایانه‌ای نیز شروع به کار کردند.

کلمات مورد استفاده در کدهای زبان پایتون بسیار ساده و قابل درک هستند. همچنین تعداد آن­ها نیز کم است. استفاده از این زبان کدگذاری برای کاربران مختلف مزایای زیادی دارد. ۱۴ درصد برنامه‌نویسان حرفه‌ای دنیا مثل سازندگان یونیکس، لینوکس، مک و ویندوز از آن بر روی سیستم‌عامل‌های خود استفاده کرده‌اند.

زبان‌های محبوب در برنامه‌نویسی رباتیک

زبان‌های مخصوص انجام برنامه‌نویسی تنوع زیادی دارند؛ اما برخی از این زبان‌ها در میان کاربران نام‌آشنا هستند. به‌طور مثال: انجام برنامه نویسی رباتیک با پایتون در میان کاربران محبوبیت بیشتری دارد. البته علل مختلفی وجود دارد که باعث افزایش محبوبیت Python می‌شود.

استفاده از پایتون توسط برنامه‌نویسان حرفه‌ای سراسر دنیا

امروزه در سرتاسر دنیا شرکت‌های معتبر زیادی از زبان python برای برنامه‌نویسی استفاده می‌کنند. غول‌های جهانی این حوزه شامل فیس‌بوک، اینستاگرام، ردیت، یاهو، دراپ بکس و… هستند که بر اساس این زبان ایجاد شده‌اند. در حال حاضر نیز کاربران به دنبال استفاده از برنامه نویسی رباتیک با پایتون هستند. در نتیجه میزان محبوبیت آن افزایش پیدا کرده است.

قابل استفاده زیاد در یادگیری ماشین

با رشد و پیشرفت علم ،زبان پایتون نیز به اوج محبوبیت خود می‌رسد. کتابخانه‌های بسیار زیادی به­عنوان یادگیری ماشین طراحی شده‌اند که در تهیه آن‌ها از python استفاده شده است. پروژه‌های یادگیری ماشین از طریق این روش انجام می‌شود.

بسیار کاربردی و قابل استفاده برای برنامه‌نویسان مبتدی

برنامه‌نویسی رباتیک با پایتون برای کودکان و افراد مبتدی بسیار کاربردی است. یادگیری پایتون آسان است و حتی می‌توان در آن انعطاف‌پذیری ایجاد کرد تا یادگیرندگان را خسته نکند.

همه کار بودن پایتون

زبان python به فعالیت‌های مختلف است  و در آن از پرسش‌های مختلف استفاده می‌شود. زمانی­که شما به­عنوان یک برنامه‌نویس رباتیک با پایتون به­صورت کامل آشنا شوید، دیگر نیازی به زبان‌های دیگر نخواهید داشت. تهیه و ساخت انواع وب­سایت، تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده و رسم انواع تصاویر گرافیکی از کاربرد‌های مختلف این زبان است.

برنامه‌نویسی رباتیک با سی پلاس پلاس

علاوه ­بر زبان برنامه‌نویسی پایتون، سی پلاس پلاس نیز به­ عنوان یک زبان پرکاربرد کدگذاری شناخته می‌شود. ++ C  در پی آن است که عملکرد برنامه نویسی رباتیک با پایتون را آسان‌سازی کند. برای اینکه بتوان برنامه‌نویسی رباتیک را با موفقیت زیاد انجام داد، بهتر است از ترکیب سی پلاس پلاس و پایتون استفاده کرد.++ C   عملکرد شناخته‌شده‌ای دارد؛ اما به دلیل سختی زیاد، مدت‌زمان یادگیری آن نسبت به آموزش python بیشتر است. درنتیجه باید بر اساس شرایط و توانایی یادگیرندگان یکی از این زبان‌ها را برای شروع کار انتخاب کرد. برای مقایسه عمیق تر دو زبان برنامه نویسی پایتون و C++ مقاله “مقایسه پایتون و C++” را مطالعه کنید.

مزایای استفاده از زبان برنامه‌نویسی پایتون برای کلاس رباتیک!

به دلیل زبان‌های زیاد موجود در حوزه برنامه‌نویسی، بررسی مزایای برنامه نویسی رباتیک با پایتون برای کودکان می‌تواند مسیر درست را به افراد نشان دهد. آکادمی یاسان این امکان را برای شما فراهم کرده تا با دوره­های رباتیک این مجموعه به فرزندتان کمک کنید. از جمله این مزایا:

مجهز به کتابخانه‌های پشتیبانی زیاد

 python برای کاربران خود کتابخانه‌های استاندارد زیادی در زمینه‌های مختلف مثل اینترنت، وب سرویس، رابط میان سیستم‌عامل‌ها و… طراحی کرده است. فعالیت‌های برنامه‌نویسی در پایتون بیشتر اسکریپت نویسی هستند. تعداد کد لازم برای استفاده آن در برنامه‌های مختلف کم است.

پیشنهاد مطالعه: طراحی سایت کودکان

ویژگی‌های یکپارچه

این زبان می‌تواند موارد استفاده خود را یکپارچه‌سازی کند. همچنین به دلیل داشتن توانایی‌های کنترلی قوی، استفاده از آن در طراحی برنامه­ های خاص زیرساخت­های ایده­ آلی را فراهم می­کند.

قابل تفسیر بودن

مزیت اساسی برنامه‌نویسی رباتیک از طریق پایتون قابلیت تفسیر آن است؛ درواقع کد‌های این زبان را می‌توان خواند و همچنین اشتباهات یا خطای آن را نشان داد. همچنین به­ راحتی می‌توان اشتباهات موجود در آن‌ها را رفع کرد.

پایتون بهترین زبان برای برنامه‌نویسی رباتیک!

برنامه نویسی رباتیک با پایتون از جدیدترین متد‌های مورد استفاده برای افزایش خلاقیت کودکان است. این زبان توانسته رشد زیادی داشته باشد و قابلیت‌های زیادی از خود نشان دهد. کودکان برای شرکت در کلاس رباتیک و نشان­دادن علاقه و استعداد خود، ابتدا باید برنامه‌نویسی را یاد بگیرند.

محبوبیت پایتون در کنار سی پلاس پلاس به­ عنوان دو زبان برنامه‌نویسی اصلی، آن‌ها را در سراسر دنیا معروف کرده است. آکادمی یاسان برترین پلتفرم یادگیری برنامه‌نویسی برای کودکان است که از مربیان حرفه‌ای در این زمینه کمک می‌گیرد. دوره‌های آموزشی این مجموعه برای دانش‌آموزان ۹ تا ۱۷ سال آماده شده است و سطوح مختلفی دارد. این دوره­ها باید به ترتیب طی شوند تا در گذر زمان تاثیر آن در خلاقیت کودکان مشخص شود.  شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره‌های این مجموعه آکادمی یاسان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

خروج از نسخه موبایل