رد استون در ماینکرافت

یکی از دلایلی که ما برنامه نویسی کودکان را بسیار تشویق می‌کنیم، این است که این کار به کودکان کمک می‌کند تا خلاقیت را در محیط آزمایشی امن، تمرین کرده و ایرادات آن را تصحیح کنند. این مسئله در رابطه با ماینکرافت نیز مصداق دارد. بازی جهان آزاد محبوبی که به بازیکنان این امکان را می‌دهد که بتوانند نمونه تصویری هر آنچه که به آن می‌اندیشند را بسازند.

درست است! با عناصری که به راحتی در بازی در دسترس هستند، بازیکنان ماینکرافت می‌توانند برخی اسباب درون بازی را بسازند که در حیرت آوری هیچ کم و کسری ندارند. حتی بازیکنی توانست یک ماشن حساب نموداری کاملا کاربردی را در بازی بسازد. زمانی که آنها این کار را انجام دادند، بسیاری از مردم از آنچه که آنها انجام داده بودند الگو گرفته و تلاش کردند تا همان را تکرار کنند. می‌پرسید جزء ترکیبی اصلی این ماشین حساب چه بود؟ رد استون در ماینکرافت.

در این مقاله قرار است به تمامی وجه‌های رد استون در ماینکرافت بپردازیم. پاسخ دهیم که چیست؟ چطور از آن استفاده کنیم؟ و چرا به این اندازه خفن است؟

رد استون چیست؟

برای پاسخ به سوال redstone چیست؟ باید گفت: رد استون (Redstone) به طور رسمی به عنوان سنگ معدن یا عنصری حیاتی برای مکانیزم‌های اجرایی ماینکرافت تعریف می‌شود. معمولا این عنصر در ته معادن یافت می‌شود. زمانی که حفاری صورت می‌گیرد، ذرات رد استون به دست می‌آید. این ذرات برای ساخت مدارهای محیطی رد استون مورد نیاز هستند. برای ساده کردن تعریف، رد استون را به عنوان نمونه مشابه برق برای ماینکرافت در نظر بگیرید. خود رد استون منبع انرژی است. اجزاء تشکیل دهنده رد استون (مثل بازوها و مدارها) سوئیچ هستند. ذرات استخراج شده از معدن رد استون سیم‌کشی‌های الکتریکی اند. اگر شما هیچ گونه از رد استون‌ها را نداشته باشید، ماشین عمل نخواهد کرد.

در ابتدا رد استون می‌تواند کمی گیج کننده و رعب آور باشد. اما زمانی که مسائل پایه را کاملا بفهمید، می‌توانید سازه‌های شگفت‌انگیز زیبایی را بسازید. مانند یک ماشین پرنده یا حتی در پیستونی.

پایه‌های رد استون: شکافتن آن

برای اینکه مباحث را ساده نگه داریم، توصیه می‌کنیم مقایسه رد استون در ماینکرافت با الکتریسیته را به طور مداوم، همانطور که ما مفاهیم مرتبط را مرور می‌کنیم، ادامه دهید. رد استون یک منبع انرژی است. او انرژی دارد که می‌تواند به دیگر دستگاه‌ها منتقل شود تا واکنشی را در آنها آغاز کند. تلاش کنید همانطور که ما به جزئیات می‌پردازیم، تمام این ها را در ذهن‌تان نگه دارید. با پایه‌ای ترین عنصر رد استون یعنی خود رد استون آغاز می‌کنیم.

سه منبع رایج رد استون (انرژی رد استون) وجود دارد که اغلب به صورت تصادفی تعویض می‌شوند. آنها سنگ معدن رد استون، ذرات گرد و غباری رد استون و قطعه مکعب رد استون هستند. بیایید با سنگ معدن رد استون آغاز کنیم.

سنگ معدن رد استون در ماینکرافت

سنگ معدن رد استون یا بلوک سنگ معدن رد استون در ماینکرافت، خالص ترین منبع رد استون است. شما می‌توانید این بلوک را با یک کلنگ آهنی و یا قوی‌تر استخراج کنید تا ذرات رد استون را به دست بیاورید. اگر اطراف سنگ معدن استخراج نشده رد استون قدم زده باشید، احتمالا توجه کرده‌اید که چطور روشن می‌شوند. این مورد نشان دهنده دو وضعیت متفاوت سنگ معدن رد استون است: نیرومند و فاقد نیرو.

سنگ معدن رد استون استخراج نشده، معمولا در وضعیت فاقد نیروی خودش قرار دارد تا زمانی که مورد تعامل قرار بگیرد. خواه با کلیک کردن روی آن یا با راه رفتن روی آن. هم چنین رد استون تنها در وضعیت نیرومند خود می‌تواند انرژی (یا الکتریسیته) را تامین کند.

سنگ معدن نیرومند رد استون، انرژی پایداری را تامین می‌کند که می‌تواند در ابزارهای گوناگونی چون مشعل‌های رد استون استفاده شود.

رد استون‌های فاقد نیرو انرژی مشروطی را تامین می‌کنند و تنها در صورتی که فعال شوند می‌توانند به یک مکانیزم انرژی برسانند. دستگاه‌های رایجی که برای فعال کردن رد استون در ماینکرافت به کار می‌روند شامل صفحات فشاری، اهرم‌ها و سنسورهای روشنی روز هستند.

ذرات رد استون

ذرات رد استون که پیش تر به آن اشاره کردیم، توسط استخراج بلوک سنگ معدن رد استون به توسط یک کلنگ آهنی به دست می‌آید. اساسا خواص یکسانی با رد استون خالص دارد. که به این معنا است که آن منبع انرژی فعال می‌باشد. وقتی روی یک بلوک قرار داده شود، آن بلوک را تا زمانی که در ارتباط با بلوک ماینکرافت باشد، به منبعی از نیروی رد استون تبدیل می‌کند.

سوای از تامین انرژی اجزای رد استون و بلوک‌هایی برای ساخت مدارهای رد استون، ذرات رد استون می‌توانند بر روی زمین نیز قرار گیرند تا سیم کشی‌های رد استون را بسازند.

بلوک رد استون

کاملا منصفانه است که بین بلوک سنگ معدن رد استون و بلوکی از رد استون گیج شوید. اما ما به شما تضمین می‌دهیم که این دو کاملا متفاوت هستند. همانطور که پیش تر گفتیم، شما می‌توانید بلوک سنگ معدن رد استون را برای به دست آوردن یک ذره رد استون، استخراج کنید. با ابزار قدرتمند به علاوه افسون‌ها یک بازیکن ماینکرافت می‌تواند به طور میانگین 5 الی 6 ذره رد استون را با بلوک سنگ معدن رد استون تطبیق دهد.

یک بلوک از رد استون، بلوکی معدنی برابر 9 ذره رد استون است. همچنین یک بلوک انرژی دائمی است که می‌تواند با استفاده از پیستون فعال شود. بر خلاف سنگ معدن رد استون، شما می‌توانید به توسط هر نوعی از کلنگ بلوکی از رد استون را استخراج کنید. اگر می‌خواهید نیرویی برابر 9 ذره رد استون را تنها در یک مکعب مربع فشرده کنید، بلوکی از رد استون می‌تواند مفید واقع شود. این امر در ذخیره کردن زمان و فضای زیادی نیز به کمک شما می‌آید.

بلوک‌های نیرومند

تقریبا تمام بلوک‌های ماینکرافت می‌توانند نیرومند باشند اگر حاوی یک منبع انرژی بوده و یا در ارتباط با یک منبع انرژی باشند. که در این مورد منظور از منبع انرژی، رد استون در ماینکرافت است. حتی بلوکی از لجن (اسلیم) نیز تا زمانی که به یک سنگ معدن نیرومند رد استون متصل شده است، می‌تواند نیرومند باشد.

هرچند بلوک لجن نمی‌تواند به آنچه که در مجاورتش وجود دارد انرژی برساند. تنها می‌تواند خودش انرژی بگیرد و نیرومند شود. این همان چیزی است که رد استون را از سایرین جدا می‌کند. هم خودش را می‌توان تغذیه کرد و هم سایر بلوک‌های متصل به آن را نیرومند ساخت. (تا زمانی که به درستی تنظیم شده باشند)

نکاتی از بلوک‌های نیرومند

اگرچه ساده است، اما مفهوم بلوک‌های نیرومند و فاقد نیرو در واقع بسیار گسترده می‌باشد. درک کمی بیشتر از آنها می‌تواند به شما در درک بهتر جریان‌های رد استون و دستگاه‌های آن کمک کند.

پیش تر اشاره کردیم که سنگ معدن رد استون دو وضعیت متفاوت دارد. نیرومند و فاقد نیرو. دیگر بلوک‌های ماینکرافت نیز مادامی که رد استون مشارکت داشته باشد، می‌توانند چنین وضعیت‌هایی را به خوبی اتخاذ کنند. به بلوک‌های نیرومند به عنوان بلوک‌های شارژ شده فکر کنید. آنها دارای برق هستند و تا زمانی که آن بلوک‌ها مستقیما در مجاورت و تماس با آنها باشند، می‌توانند نیرو را به سایر بلوک‌ها منتقل کنند.

پیشنهاد مطالعه: برنامه نویسی بلوکی چیست؟
به جهت انتقال نیرو، یک بلوک ماینکرافت باید:

_ یک منبع انرژی فعال ثابت باشد، مانند مشعل رد استون

_ بلوکی بر روی مشعل رد استون باشد

_ یک رسانای نیرومند فعال موسوم به بلوک سیم رد استون باشد که مستقیما در مجاورت یک بلوک سنگ معدن رد استون فعال و یا بلوکی از رد استون قرار گرفته باشد.

_ یک سوئیچ به آن متصل باشد. ( صفحات فشار، اهرم‌ها و دکمه‌ها همگی سوئیچ به حساب می‌آیند.)

_ سوئیچی در داخلش داشته باشد. (برای مثال دکمه‌ها، صفحات فشار و…)

هر بلوکی از ماینکرافت که به صورت فعال نیرومند باشد، ظرفیت انتقال انرژی رد استون را بسته به ماهیت بلوک، از چندین طریق دارد. برای مثال بلوک مشعل رد استون خودش را تغذیه می‌کند و به بلوکی که مستقیما بالای آن قرار گرفته نیز نیرو می‌رساند. (مگر اینکه آن بلوک هوا باشد) در مجموع آنها دو بلوک نیرومند فعال هستند.

دیگر مولفه‌ها برای بلوک‌های نیرومند به شرح زیر است:

_ یک بلوک مشعل رد استون می‌تواند سیم‌های رد استون مجاورش را فعال کند (حداکثر 6 تا در یک زمان واحد)

_ یک سوئیچ (برای مثال صفحات فشار، دکمه‌ها و…) هر دو بلوکی را که در آن قرار دارد و یا روی آن قرار گرفته است را فعال می‌کند. (در مجموع دو بلوک نیرومند را فعال می‌کند)

_ یک بلوک سیم رد استون خودش و بلوک زیری‌اش را نیرو می‌رساند.

_ یک بلوک سیم رد استون همچنین به بلوکی که به آن اشاره می‌کند یا به بلوک زیر آن نیز نیرو می‌رساند.

دستگاه‌ها

در ماینکرافت عنوان دستگاه به هر چیزی که تکان می‌خورد، روشن می‌شود، خاموش می‌شود و یا زمانی که با سیگنالی از رد استون تغذیه می‌شود، واکنش نشان می‌دهد، اطلاق می‌گردد. یک مثال خوب برای این مورد توزیع کننده‌ها هستند. زمانی که به یک منبع نیروی فعال متصل هستند (موسوم به بلوک نیرومند رد استون) توزیع کننده‌ها با توزیع نمودن آیتم‌ها عکس العمل نشان می‌دهند.

سیگنال رد استون در ماینکرافت

سیگنال رد استون اساسا به محدوده انرژی موثر یک رد استون نیرومند اشاره می‌کند. بلوک‌های ماینکرافت در محدوده آن سیگنال فعال شده و بر طبق انرژی خارج شده از رد استون در ماینکرافت ، عکس العمل نشان می‌دهند. این البته به این معنا است که برای سیگنال پایه رد استون محدودیتی وجود دارد. یک بلوک از ذره رد استون سیگنالی را انتشار می‌دهد که بیش از 15 بلوک را پوشش نمی‌دهد. بنابراین مکانیزم‌ها و دستگاه‌هایی که خارج از حیطه 15 بلوک از منبع انرژی رد استون قرار دارند، فعال نخواهند شد.

یک راه مناسب برای بیان اینکه سیگنال رد استون چه مسافتی را طی می‌کند، نگاه کردن به ذره رد استون است. اگر این ذره می‌درخشد، ذره رد استون نیرو دارد. اگر نه خارج از محدوده سیگنال رد استون قرار دارد. چندین راه برای گسترش سیگنال رد استون به بیش از 15 بلوک وجود دارد. (به خصوص برای ساخته‌های بزرگتر) اما بهترین راه استفاده از تکرار کننده رد استون است.

سیم رد استون در ماینکرافت

سیم‌های رد استون اجزایی هستند که برای انتقال نیروی رد استون در ماینکرافت به آنها احتیاج دارید. به آنها مثل کابل شارژر تان نگاه کنید. برای شارژ کردن تلفن همراه‌تان نیاز به راهی به جهت ایجاد ارتباط بین آداپتور و تلفن‌تان دارید. دقیقا به همین صورت به راهی برای ایجاد ارتباط بین بخش‌های دستگاه یا ماشین با منبع انرژی رد استون نیاز دارید تا بتوانید دستگاه‌تان را به کار بیاندازید.

ساخت سیم‌های رد استون بسیار آسان است. فقط کافی است بلوکی از ذره رد استون را روی زمین قرار دهید. سپس در حالیکه ذره رد استون انتخاب شده است، بر روی سطح یک بلوک کلیک راست کنید. این سیم رد استون با بلوک‌های ذره رد استون و به دنبال آن با بلوک‌های ماینکرافت نیز متصل خواهد شد.

تکرار کننده‌های رد استون در ماینکرافت (Redstone Repeaters)

تکرار کننده رد استون، به طور رسمی به عنوان بلوک استفاده شده در مدارهای رد استون که منجر به تکرار سیگنال‌های رد استون، تاخیر سیگنال‌ها، پیشگیری از عقبگرد سیگنال‌ها یا برای قفل کردن سیگنال‌ها در یک وضعیت تعریف می‌شود.

همه این‌ها یعنی چه؟

اساسا یک تکرار کننده رد استون امکان دستکاری در سیگنال رد استون را فراهم می‌کند. این یک جنبه ضروری در ساخت یک مکانیزم است. چرا که عملا می‌تواند فعال سازی عناصر مشخصی را دیکته کند. بسیاری از بازیکنان ماینکرافت موافقند که این دومین مولفه مهم در ایجاد مکانیزم‌ها و دستگاه‌های ماینکرافت است.

زمانی که از تکرار کننده‌ها به درستی استفاده شود، می‌توانند کمک کنند تا به سه مورد در ساخت خود دست پیدا کنید:

1_ گسترش سیگنال: تکرار کننده‌های رد استون می‌توانند گستره‌ی سیگنال رد استون سیم‌های ذره رد استون را تا 15 بلوک اضافی دیگر گسترش دهند. این به این معنی است که اگر شما 15 بلوک ذره رد استون را زمین بگذارید و یک تکرار کننده رد استون را در انتهای صف قرار دهید، می‌توانید 15 بلوک ذره رد استون دیگر را تغذیه کنید. این امکان گستره سیگنال رد استون را به صورت تقریبا نامحدود برای سازه های فوق العاده بزرگ باز می‌کند.

2_ تغییر دادن مسیر سیگنال: تکرار کننده‌های رد استون می‌توانند گردش انرژی رد استون در ماینکرافت را هدایت کنند، تغییر مسیر دهند و آن را با محدود کردن مسیری که در آن جا به جا می‌شود دستکاری کنند. به آنها به عنوان یک دروازه یک طرفه نگاه کنید. سیگنال رد استون تنها می‌تواند از این راه بسته به برنامه نویسی‌اش از این راه یا آن راه حرکت کند. این زمانی کاربرد دارد که دو سیم رد استون موازی دارید و به انرژی نیازمندید تا در مسیرهای متفاوتی پیش بروید تا آنها برخورد نکنند.

3_ به تاخیر انداختن سیگنال: تکرار کننده‌های رد استون می‌توانند سیگنال‌های رد استون را برای مدت زمان مشخصی به تاخیر بیاندازند. (0.1 تا 0.4 ثانیه) بازیکنان می‌توانند طول این تاخیر را با کلیک راست بر روی تکرار کننده و انتخاب یکی از چهار سطوح 0.1، 0.2، 0.3 و 0.4 تنظیم کنند. که می‌تواند در ایجاد طراحی تعاملی ساخته‌ها بسیار مفید واقع شود. ( به درهای پیستونی مارپیچ، سواری کارناوال‌ها و یا عملکرد بازی‌های آرکید فکر کنید)

جریان‌های (مدار‌ها) رد استون

جریان رد استون در ماینکرافت یک جریان الکتریکی است. این جریان در آغاز در فاز توسعه آلفا ماینکرافت تولید شد. جریان رد استون به بازیکنان ماینکرافت اجازه می‌دهد تا به خلق مکانیزم‌های پیچیده و دستگاه‌های تغذیه شده توسط رد استون بپردازند. جدا از دام‌های پایه‌ای، درهای مخفی و وسایل نقلیه ساده، بازیکنان خلاق به این اندیشیده اند که از جریان‌های رد استون برای ساخت هواپیما‌ها، اسلحه‌های خودکار، تله پورترها (نوعی وسیله مخابره از راه دور) و ماشین‌های آینده نما استفاده کنند.

جریان‌های رد استون، اصطلاح عمومی است که به هر ساخته ماینکرافت که 1) از رد استون استفاده کرده باشد و 2) مکانیزم‌ها را فعال یا کنترل کند؛ اطلاق می‌شود. این می‌تواند به تمامی دخالت‌های بازیکنان و غیر بازیکنان پاسخ دهد. (مثل حرکت مردم، ریزش آیتم‌ها و…) و یا می‌تواند در یک لوپ بی نهایت به صورت مداوم بماند.

برای اینکه به شما کمک کنیم تا بفهمید یک جریان رد استون چیست، خوب است تفاوت بین یک مکانیزم و یک جریان رد استون را بدانید. یک جریان رد استون دستوراتی را که مکانیزم‌ها را دستکاری می‌کند را به واسطه سیگنال‌های رد استون به اجرا در می‌آورد. یک مکانیزم محیط اطراف خود را بر اساس جریان رد استون که به آن متصل است دستکاری می‌کند.

جریان‌های رد استون وظیفه تولید، اصلاح، ترکیب، آغاز و… را بر عهده دارند. مکانیزم‌ها جابجایی بلوک‌ها، باز کردن درها، به حرکت در آوردن پنل‌ها، تغییر چراغ‌ها و مواردی از این قبیل را دنبال می‌کنند.

مقایسه کننده رد استون

مقایسه کننده رد استون در ماینکرافت (Redstone Comparator) اغلب با تکرار کننده رد استون اشتباه گرفته می‌شود. این دو شبیه به نظر می‌رسند. از اجزاء یکسانی ساخته شده اند و عملکردی تقریبا مشابه دارند. تنها چند تفاوت جزئی میان آنها وجود دارد. با این وجود همین تفاوت‌های جزئی، چیزهایی هستند که تفاوت‌های اساسی میان آنها را مشخص می‌کنند.

مقایسه کننده‌های رد استون اجزایی از رد استون هستند که هم می‌توانند حفظ کنند، مقایسه کنند، و یا از قدرت سیگنال رد استون بکاهند. آنها همچنین می‌توانند برای سنجیدن وضعیت‌های بلوک مثل پر بودن یک کانتینر استفاده شوند. همانند یک تکرار کننده، مقایسه کننده‌ها نیز می‌توانند مسیر فعلی رد استون را دیکته کنند. آنها نیز مانند یک دروازه یک طرفه عمل می‌کنند. اما بر خلاف تکرار کننده‌ها نه توانایی به تاخیر انداختن جریان رد استون را دارند و نه می‌توانند آن را تقویت کنند.

خلاصه‌ای از کارهایی که مقایسه کننده‌های رد استون قادر به انجام آنها هستند:

مقایسه قدرت سیگنال رد استون: یک مقایسه کننده رد استون می‌تواند سیگنال اصلی رد استون را با سیگنال ثانویه رد استون که دریافت می‌کند مقایسه کند. خروجی آن نتایج این مقایسه خواهد بود.

قیاس: حالت عادی. اساسا این به این معنی است که سیگنال اصلی رد استون (مثل سیگنالی که از روبرو ارسال می‌شود) از سیگنال ثانویه بزرگ تر است. در این موقعیت تکرار کننده از هر سیگنالی که قوی تر باشد استفاده کرده و سیگنال ضعیف تر را نادیده می‌گیرد. قدرت سیگنال اصلی رد استون در ماینکرافت تقویت نخواهد شد و تغییر نیز نخواهد کرد.

قیاس: حالت کاهش. شما می‌توانید مقایسه کننده رد استون را با کلیک راست روی آن، روی حالت کاهش بگذارید. وقتی روبروی سه مشعل رد استون روی مقایسه کننده روشن شود، متوجه خواهید شد که روی حالت کاهش است.

در حالت کاهش، مقایسه کننده یک بار دیگر سیگنال اصلی را دریافت و با سیگنال ثانویه مقایسه می‌کند. تنها تفاوت این است که قدرت سیگنال اصلی رد استون توسط قدرت سیگنال ثانویه یا جنبی کاهش می‌یابد.

قیاس: گزارش. قرار دادن مقایسه کننده در برابر یک محفظه (مثل جعبه، قیف، قطره چکان و…) به شما سیگنال خروجی خواهد داد که قدرتش به میزان پر بودن محفظه بستگی دارد. این راه خوبی برای فهمیدن این نکته است که محفظه پر است یا نه، یا مقایسه وضعیت فعلی ذخیره سازی در دو محفظه است.

آموزش رد استون در ماینکرافت

در اینجا با نحوه ی ساخت چند سازه ی رد استونی آشنا می شویم :

ماشین پرنده رد استون

1_ نخستین چیزی که به آن نیاز دارید مکانی مرتفع برای ساخت ماشین پرنده‌تان است. به خاطر داشته باشید تنها زمانی که تکه‌ای از آن را بشکنید و یا وقتی با چیزی برخورد کند متوقف می‌شود. به همین دلیل هرچه در ارتفاع بالاتری آن را بسازید، بهتر است.

2_ اطمینان حاصل کنید که موارد زیر را دارید:

2 پیستون معمولی

1 پیستون چسبناک

2 بلوک لجن (اسلیم)

3 بلوک رد استون

3_ با چیدن 5 بلوک در یک ردیف آغاز کنید. اهمیتی ندارد از کدام بلوک‌ها استفاده می‌کنید، اما توجه داشته باشید که قرار است آنها را در چند مرحله اندک بشکنید. پس من از بلوکی که به راحتی قابل یافتن باشد مثل بلوک چمن استفاده می‌کنم.

4_ سپس پیستونی معمولی را بردارید و آن را پشت 5 بلوکی که چیده‌اید قرار دهید. طوری که جهت پیستون به سمت جلو باشد.

5_ حالا یک بلوک اسلیم را روی پیستون قرار دهید.

6_ یک پیستون چسبناک بردارید و آن را به سمت راست بلوک اسلیم، به طوری که رو به بلوک اسلیم باشد، اضافه کنید.

7_ آخرین پیستون معمولی خود را در مقابل پیستون چسبناک، در جلوی ماشین قرار دهید.

8_ حالا بلوکی از اسلیم را در جلوی ماشین متصل به پیستون نهایی قرار دهید.

9_ تمام بلوک‌هایی که زیر ماشین قرار داده بودید را تخریب کنید.

10_ به بالای ماشین بپرید.

11_ بلوکی از رد استون را به بالای هر بلوک اسلیم اضافه کنید.

12_ حالا ماشین پرنده شما آماده حرکت است. تمام کاری که لازم است بکنید فعال سازی آن است. آسان ترین روش برای انجام این کار این است که بلوکی از رد استون را به پیستونی که در مقابل‌تان قرار دارد اضافه کنید و زمانی که آماده آغاز پرواز بودید آن را بشکنید.

13_ حالا می‌توانید ماشین را اصلاح کنید تا آن را شبیه یک هواپیما در بیاورید. فقط توجه کنید که اگر می‌خواهید طراحی‌تان ثابت بماند باید از بلوک‌های اسلیم به عنوان قطعات‌تان استفاده کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که هر پیستون در یک لحظه 12 بلوک را پوشش می‌دهد. اگر بیش از این استفاده کنید، ماشین پرنده‌تان حرکت نخواهد کرد.

مزارع برداشت خودکار

آیا می‌دانستید که مزارع ماینکرافت می‌توانند به صورت برداشت خودکار ساخته شوند؟ بله دقیقا بر چیزی اشاره می‌کند که در اسمش نهفته است: مزرعه‌ای که تولید کرده و محصولات را برای شما برداشت می‌کند، بدون هیچ دخالت ضروری از طرف شما. ممکن است در ابتدا ساخت آن حیله گرانه به نظر برسد اما به ما اعتماد کنید. بازده منابع باورنکردنی خواهد بود.

مزرعه دانگن (Dungeon)

اگر بتوانید اسپاونر (تخم گذار) را در مرکز سیاهچاله حفظ کنید، می‌توانید تعداد نامحدودی از اشرار و هیولاها را آزار دهید. درحالیکه به نظر نمی‌رسد این چیزی باشد که شما آن را می‌خواهید. اما توجه داشته باشید که وجود پایان ناپذیر هیولاها مساوی اتمام تمامی اقلام شما خواهد بود. دقیقا به همین علت است که ماشین مزرعه دانگن (سیاه چال) وجود دارد.

بسیاری از بازیکنان از آن برای نابودی خودکار اشرار و غارت وسایل آنها  استفاده می‌کنند. با استفاده از رد استون و برخی تکنیک‌های هوشمندانه ساختمان‌ها در ماینکرافت، می‌توانید اشرار را نابود کنید بدون اینکه به صورت فیزیکی با آنها درگیر شوید. به عنوان مثال جا به جایی آنها نزدیک گدازه یا غرق کردن آنها در آب می‌تواند آنها را نابود کند درحالیکه شما هیچ مداخله مستقیمی نداشته اید.

ماشین اشعه ایکس

در ماینکرافت یک ماشین اشعه ایکس به بازیکن این اجازه را می‌دهد که آنچه را که در زیر زمین قرار دارد را ببیند. می‌تواند برای حفاری مناسب باشد. اما قطعا چیزی شبیه تقلب کردن در نظر گرفته خواهد شد. پس با احتیاط از آن استفاده کنید. ساخت آن بسیار ساده بوده و مواد لازم برای ساخت آن کمی رد استون، یک پیستون و یک کمپوستر است.

در پیستونی رد استون در ماینکرافت

1_ اولین چیزی که به آن احتیاج دارید موقعیت مکانی مناسب برای ساخت در است. شما برای این سازه به یک محیط در ابعاد 3*8 نیاز دارید. پس اطمینان حاصل کنید که برای در و هر چیزی که می‌خواهید در اطراف آن بسازید فضای زیادی را برای خود در نظر بگیرید.

2_ به مواد زیر برای ساخت در خود احتیاج دارید. مشخصا اگر صرفا از روی خلاقیت این سازه را می‌سازید، جای نگرانی برای مواد وجود نخواهد داشت. اما اگر به منظور حفظ بقا در حال ساخت سازه هستید، قبل از شروع ساخت مطمئن شوید تمامی موارد موجود در لیست را دارید.

6 پیستون چسبناک: یک پیستون بلوکی است که وقتی پالس رد استون به آن داده می‌شود، این توانایی را دارد که اشیا را فشرده کند. یک پیستون چسبناک به جای اینکه فشار دهد و بعد مثل یک پیستون معمولی آن را ترک کند، از سمت چسبناک خود روی اشیاء می‌چسبد.

8 بلوک صاف سنگی ( یا هر نوع بلوکی که دوست دارید جنس در شما از آن باشد)

2 مشعل رد استون

2 تکرار کننده رد استون

10 ذره (داست) رد استون. یادآوری: ذره رد استون مثل سیم کشی الکتریکی کار می‌کند. به ما این اجازه را می‌دهد که جریان‌های رد استون را ایجاد کنیم.

2 صفحه فشار. صفحات فشار سیگنال رد استون می‌دهند و به ما اجازه می‌دهند تا در را مدیریت کنیم.

3_ با چسباندن سه پیستون چسبناک در بالای یکدیگر آغاز کنید. آنها باید در روبروی جهتی که می‌خواهید در خود را بسازید باشند.

4_ سه پیستون چسبناک دیگر را مقابل پیستون‌های چسبناکی که جای گذاری کرده بودیم، بچسبانید. به اندازه 4 بلوک میان آنها فاصله بگذارید. این فاصله فضایی است که در داخلش باز و بسته می‌شود. ما زیر آن را چاله‌ای خواهیم کند تا جریان رد استون‌مان را بسازیم و درهای پیستونی را با صفحات فشاری متصل کنیم.

5_ به عمق 2 بلوک و به عرض 4 بلوک میان پیستون‌ها را به سمت پایین حفاری کنید.

6_ دو بلوک خارجی را با حفر کردن دو عمق دیگر گسترش دهید.

7_ در نهایت چاله‌ای به عمق یک بلوک زیر هر گروه پیستونی که ایجاد کرده‌اید حفر کنید.

8_ حالا که تمامی حفاری‌های ضروری را انجام داده‌ایم، از چاله بیرون بپرید. باید سه بلوک  را از جهت چسبناک آن جای گذاری کنیم تا در بسازیم. شما می‌توانید هر نوع  از موادی را که مایل هستید انتخاب کنید، اما ما برای راحتی کار قصد داریم از سنگ صاف استفاده کنیم.

9_ یک بلوک سنگی صاف دیگر را در بیرون هر دو پیستون مرکزی اضافه کنید. اینها به عنوان شلف عمل می‌کنند تا بتوانیم با رد استون به پیستون‌های بالایی برسیم.

10_ زیر هر کدام از این بلوک‌ها یک مشعل رد استون را جایگذاری کنید. وقتی این کار را کردید، دو پیستون زیرین منبسط خواهند شد و دو سوم پایینی در را خواهند بست.

11_ ذره رد استون را بالای بلوکی که جای گذاری کرده ایم بگذارید. آنگاه بقیه در بسته خواهد شد.

12_ عالی است! حالا باید راهی برای باز کردن در ایجاد کنیم. دوباره به داخل چاله‌ی پایین در باز گردید. دو تکرار کننده رد استون را زیر نقطه‌ای که در باز است قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که آنها از شما دور هستند.

13_ بقیه منطقه خود را با ذره (داست) رد استون پر کنید. از جمله طاقچه‌ای را که در زیر پیستون‌ها ایجاد کرده‌ایم.

14_ این تصویری است که به ما نشان می‌دهد اگر بلوک‌ها و پیستون‌ها نبودند چه شکلی می‌شد. (این تصویر تنها برای نمایش است. شما باقی بلوک هایتان را تخریب نکنید.)

15_ حالا می‌توانیم زمین اطراف در را پر کنیم. ما چون در را روی خاک درست کردیم، از بلوک‌های علف برای پر کردن زمین استفاده کرده‌ایم. شما می‌توانید از هر نوع بلوکی که می‌خواهید به این منظور استفاده کنید.

16_ حالا به چیزی برای فعال کردن تکرار کننده‌های زیر در احتیاج داریم. به همین جهت دو صفحه فشار در دو طرف در اضافه می‌کنیم.

17_ حالا پایتان را روی صفحات فشار بگذارید. مطمئن شوید که زمین بین درها را نیز پر کرده باشید.

18_ حالا تمام کاری که باید بکنید، ایجاد یک ساختمان فوق‌العاده در اطراف آن است.

بانک ایکس پی Xp

بامبو تغییر دهنده بازی بوده است. برخی بازیکنان خلاق ماینکرافت متوجه شدند که ترکیب کردن برخی ویژگی‌های بی همتای بامبو با ظرفیت‌های رد استون به آنها اجازه خواهد داد که مزرعه ایکس پی (دستاوردهای تجربه) را دو یا سه مرتبه سریع تر از قبل پرورش دهند. بدون هیچ گونه دخالتی از سوی بازیکنان. بدون نیاز به جنگیدن با اشرار یا پرتاب کردن سنگ به سمت سیاهچاله‌ها. تنها چیزی که لازم است مقداری رد استون، کمی کاکتوس و کمی بامبو است.

استفاده‌های رد استون در ماینکرافت

ما در رابطه با چگونگی شباهت رد استون با الکتریسیته یا منبع انرژی صحبت کرده‌ایم. اما فراموش کردیم اشاره کنیم که همچنین در معجون‌ها و دیگر ساخته‌های دستی غیر شارژی نیز قابل استفاده است. بله این ماده به طرز شگفت انگیزی تطبیق پذیر است. برخی از مردم کتاب‌هایی نوشته اند و محتوای آن را به آنچه می‌توان با رد استون به دست آورد اختصاص داده اند. امکانات فراوانی وجود دارد. به جهت اختصار، می‌خواهیم کاربردهای کلی ذره رد استون و سنگ معدن رد استون را خلاصه کنیم. اما بدانید رد استون چیزی بیشتر از تعریف‌هایی است که در متن کتاب آورده شده‌اند.

مورد استفاده: معجون‌ها

ذره رد استون در ماینکرافت یک عنصر کلیدی در تهیه یک معجون معمولی است. که می‌توان از آن برای تهیه معجون ضعیف کردن استفاده کرد. همچنین می‌شود از آن برای افزایش مدت زمان اثر بخشی برخی معجون‌ها مانند معجون قدرت و یا معجون احیا استفاده کرد.

مورد استفاده: ساختن

جدای از سازه های ماینکرافت که توسط سازندگان تولید شده است. تعدادی بلوک‌های کانون وجود دارند که به ذره رد استون به عنوان یک عنصر ضروری احتیاج دارند. این موارد به شرح زیر هستند:

بلوک رد استون 

ساعت

قطب نما

ریل آشکار ساز

توزیع کننده

قطره چکان

بلوک نوشته

مشاهده کننده

پیستون

ریل دارای نیرو

چراغ رد استون

تکرار کننده رد استون

مشعل رد استون

هدف

مورد استفاده: ساخت و ساز

مطمئنیم که ماشین‌های ماینکرافت که تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسیدند مثل آسانسور داخل بازی، توزیع کننده‌های بلوک و ماشین‌های مزرعه خودکار را جالب و مفید یافتید. در مقاله بعدی در نظر داریم چند ایده جالب رد استون ماینکرافت را مرور کنیم. تا نمونه‌ای از اینکه رد استون چقدر قدرتمند و همه کاره است را به شما ارائه دهیم.

نتیجه گیری:

از آنجایی که بخش اعظمی از برنامه‌های آموزشی ما از ماینکرافت برای آموزش برنامه نویسی به بچه‌ها استفاده می‌کند، مدت زیادی است که خود را با این عنصر و ویژگی‌هایش آشنا کرده‌ایم. با این حال اعتقاد داریم حتی بر سطح کاری که رد استون در ماینکرافت می‌تواند انجام دهد خراشی هم نیانداخته‌ایم. قدرت آن بدون هیچ مبالغه‌ای تا همین اندازه زیاد است.

اما باز هم احساس ترس و یا غرق شدن در رد استون در ماینکرافت را نداشته باشید. با صبر کافی و تمرین شما نیز احساس اعتماد به نفس لازم برای شروع کردن کاوش و آزمایش کردن آن را به دست خواهید آورد. برای یادگیری همزمان برنامه نویسی و ماینکرافت با آکادمی یاسان همراه باشید .

خروج از نسخه موبایل