if (!ksbiosnum) { var ksbiosnum = {}; } dir="rtl" lang="fa-IR"> معرفی کلاس و کتاب آموزش گام به گام اسکرچ | وبلاگ آکادمی یاسان

آموزش گام به گام اسکرچ

همانطور که می‌دانید اسکرچ یک زبان برنامه نویسی مخصوص کودکان است که توسط دانشگاه MIT طراحی شده است. اسکرچ در سالهای اخیر به عضوی جدانشدنی از برنامه نویسی کودکان تبدیل شده است به طوری که آموزش گام به گام اسکرچ همیشه در ابتدای آموزش برنامه نویسی به کودکان انجام می‌شود. در ادامه این مقاله به شیوه های اموزش گام به گام اسکرچ و معرفی کتاب گام به گام با اسکرچ خواهیم پرداخت:

آموزش گام به گام اسکرچ چگونه است؟

طراحی و ساخت زبان برنامه نویسی اسکرچ برای کودکان بوده است. از این رو امکان آموزش گام به گام اسکرچ فراهم آمده است تا آموزش اسکرچ شامل مسیری مشخص و مرحله به مرحله باشد. تلاش سازندگان این برنامه برای فراهم آوردن آموزش گام به گام اسکرچ تا حدی بوده است که برنامه ای با نام اسکرچ جونیور نیز طراحی شده است که کاربردی راحت تر از اسکرچ دارد تا کودکان در سنین پایین تر نیز بتوانند با قرار گیری در مسیر یادگیی اسکرچ جونیور، تجربه برنامه نویسی را داشته باشند تا در آینده به کلاس های اسکرچ بپیوندند.

آموزش اسکرچ بدون در نظر گرفتن اسکرچ جونیور نیز به تنهایی می‌تواند به صورت گام به گام و مرحله ای انجام شود تا کودکان بعد از آشنایی با یک مفهوم خاص به سراغ مفاهیم بعدی رفته و بدین صورت کیفیت آموزش بالا رود.

طریقه آموزش گام به گام اسکرچ

آموزش گام به گام اسکرچ به طرق گوناگونی انجام می شود و شیوه های زیادی بر سر راه کودکان مشتاق برنامه نویسی قرار گرفته است تا آنها با یادگیری اسکرچ مسیر آموزش برنامه نویسی را شروع کنند. در ادامه این مقاله با دو شیوه آموزش گام به گام اسکرچ اشنا خواهید شد:

پیشنهاد مطالعه : آموزش آنلاین اسکرچ

کلاس آموزش گام به گام اسکرچ

کودکان در ابتدای مسیر برنامه نویسی انگیزه بسیار بالایی دارند که اگر به صورت صحیح کنترل شود، نه تنها این انگیزه در ادامه مسیر حفظ خواهد شد بلکه باعث افزایش انگیزه آنها نیز خواهد شد؛ شرکت در کلاس های برنامه نویسی اصولی بهترین راه برای آموزش اسکرچ و زبان های مختلف برنامه نویسی مانند پایتون برای کودکان است. در این کلاس ها با در نظر گرفتن شرایط خاص آموزش به کودکان، آموزش ها معمولا به صورت گام به گام و آهسته و پیوسته به پیش خواهد رفت.

https://aspb35.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/81721dfcf8b06ba96229132aa2cbb9ef39009533-720p.mp4?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6ImQ0ZTBkZDBlNTZkNzdhZjg3ZDYzNmRmYjgyMGVmODhhIiwiZXhwIjoxNzEzNTY5ODY5LCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.nAU1wIxDVICZlPP8wmwCptumb2-HGRbV5mUiUx1f-6U

آموزش گام به گام اسکرچ در آکادمی یاسان

اکادمی یاسان با تکیه بر تجربه خود در زمینه آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان، کلاس هایی را با الگوبرداری از مدرن ترین متدهای آموزشی در سطح بین الملل برگزار می‌کند تا کودکان و نوجوانان فارسی زبان نیز مانند همنوعان خود در سراسر جهان با کیفیت آموزشی بالا به یادگیری برنامه نویسی بپردازند. آموزش گام به گام اسکرچ نیز یکی از دوره های برگزار شده در آکادمی یاسان است که می‌توانید از آن بهره مند شوید. اما آکادمی یاسان برای بالا بردن کیفیت آموزش به آموزش گام به گام بسنده نکرده و شیوه هایی مانند گیمیفیکیشن، کلاس معکوس، استفاده از بازی هایی همچون ماینکرافت و … در آموزش را نیز اجزا می‌کند تا کودکان در کنار سرگرمی و لذت بردن از فضای کلاس، با برنامه نویسی آشنا شوند.

کتاب آموزش گام به گام به اسکرچ

یکی دیگر از راه های آموزش اسکرچ، بهره بردن از کتاب های آموزش اسکرچ است. یکی از بهترین کتاب ها در این زمینه، کتاب گام به گام با اسکرچ نوشته سعیده مفیدی نسب است. این کتاب همراه با تصاویر جذاب و متنی روان و قابل فهم برای کودکان نوشته شده است. همچنین این کتاب به صورت پروژه محور است و آموزش اسکرچ در این کتاب همراه با 18 پروژه صورت میگیرد.

کتاب گام به گام با اسکرچ

بخشی از کتاب گام به گام با اسکرچ

“2 ثانیه بعد از اینکه گفتگوی خرچنگ تمام شد، اردک شروع به خندیدن می‌کند. برای دادن برنامه صدا به اردک، روی آیکن شکلک اردک کلیک نموده تا فعال شود. از سربرگ‌های کاری اردک، روی صداها کلیک کنید. روی آیکن بلندگو پایین سمت راست، کلیک و با استفاده از ذره‌بین در کتابخانه صداهای برنامه اسکرچ گروه صدا، خنده را جستجو و از بین خنده‌های مختلفی که در کتابخانه اسکرچ است، یکی را انتخاب و به صداهای اردک اضافه نمایید.”

آن چیزی که در این بخش کتاب واضح است زبان ساده و آموزش پروژه محور در این کتاب است که می‌تواند با کودکان ارتباط خوبی برقرار سازد. برای خرید این کتاب اینجا کلیک کنید.

بهترین روش برای آموزش گام به گام اسکرچ

در این مقاله بدون جهت گیری خاصی دو روش مرسوم آموزش گام به گام اسکرچ را به شما معرفی کردیم. اما به صورت کلی نمی‌توان بهترین روش برای آموزش اسکرچ را به شما معرفی کرد؛ زیرا روش مناسب آموزش، به مولفه های بسیاری بستگی دارد که در افراد مختلف، با تغییر این مولفه ها روش نیز باید متغیر باشد. این خود شمایید که باید با توجه به روحیات و خصوصیات فرزندتان بهترین روش برای آموزش اسکرچ به کودکان را انتخاب کنید. در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

خروج از نسخه موبایل