️یادگیری کدام زبان برنامه نویسی اولویت دارد؟

آموزش کدام زبان برنامه نویسی به کودکان اولویت دارد؟

سخنان مهدی نوروزی، مدرس دانشگاه سینسیناتی ایالت اوهایو با فراگیران آکادمی یاسان درمورد اهمیت آموزش برنامه نویسی به کودکان از سنین پایین

تولید محصولات تازه و رشد فناوری‌های جدید فقط با برنامه نویسی ممکن است برای کسانی که برنامه نویسی می‌آموزند، فرصت‌های زیادی وجود دارد؛ چون ایده‌های جدید در رشد فناوری‌های جدید فقط با برنامه نویسی ممکن است و تولید محصولات تازه بیش از سخت افزار با کد نویسی مرتبط است.

چرا بهتر است کدنویسی را در دوره دانش‌آموزی شروع کنیم؟

ما درصد زیادی تحصیل کرده در مقاطع تحصیلات تکمیلی (دکتری) در رشته‌های علمی نذیر شیمی و مکانیک داریم که برنامه نویسی را نیاموخته‌اند و طول می‌کشد تا کدنویسی بیاموزند و بتوانند در ارتباط با تحصیلات خود از آن بهره ببرند. این یکی از مهم‌ترین دلایلی است که لزوم یادگیری کدنویسی در سنین نوجوانی را توجیه می‌کنند.

️یادگیری کدام زبان برنامه نویسی بهتر است؟

مهم نیست با کدام زبان شروع می‌کنید. خیلی خوب است که مفاهیم برنامه نویسی را با یک زبان ساده مانند اسکرچ یاد بگیرید و بعد از آن یادگیری هر زبان پیشرفته دیگری همانند پایتون بسیار آسان می‌گردد.

چرا یادگیری زبان پایتون به عنوان زبان مشترک بین عموم کد نویسان مهم است؟

در چند سال گذشته اکثر افراد همانند: دانشجویان، کارمندان و دانشمندان علوم کامپیوتر در جهان از زبان برنامه نویسی پایتون استفاده می‌کنند. استفاده از زبان مشترک برنامه نویسی غیر از تسهیل ارتباطات بین افراد و شرکت‌ها در سراسر جهان، به همه این امکان را می‌دهد تا از کدهای هم دیگر استفاده کنند و عبارتی انتقال تکنولوژی به راحتی اتفاق رخ دهد.

آکادمی یاسان |برنامه‌نویسی، خلاقیت، تعامل|

خروج از نسخه موبایل