گیمیفیکیشن در یاسان

هدف گیمیفیکیشن در آموزش تقویت انگیزه فراگیران، افزایش علاقه آنها به انجام تکالیف و درک چگونگی استفاده از دانش کسب شده در عمل است.

ویژگی های گیمیفیکیشن یاسان

تحویل فاز

بچه ها طی هر هفته، یک فاز از پروژه اشون رو انجام میدن و میفرستن و در ازای تحویل فازشون تیک دریافت می کنند

تالار

بچه ها درصورت فعالیت مفید و موثر در تالار یا به اشتراک گذاری مطالب درسی برای دوستانشون، با تایید مربی تیک دریافت می کنند. هدف از قراردادن تالار، تقویت مهارت تعامل دانش آموزان است.

خلاقیتی

بچه ها درصورت فعالیت مفید و موثر در تالار یا به اشتراک گذاری مطالب درسی برای دوستانشون، با تایید مربی تیک دریافت می کنند. هدف از قراردادن تالار، تقویت مهارت تعامل دانش آموزان است.

تحقیقاتی

فرصتی برای بچه هاست برای تحقیق و ارائه یک پروژه تحقیقاتی برای اعضای کلاس حول موضوعات پیشنهادی مربی و یا مرتبط با تکنولوژی و برنامه نویسی که در صورت انجامش تیک دریافت می کنند.

تشویقی

مربی با توجه به صلاحدید و چهارچوب های مدنظرش مثلا برای فعالیت فوق برنامه، پیشرفت و… می تواند تا یک بازه ای به بچه ها شخصا تیک تشویقی بدهد

حضور در کلاس

بچه ها در هر هفته یک جلسه آنلاین دارند که با حضور در این جلسه امتیاز مربوط به شرکت در کلاس را دریافت میکنند.

حضور در یاسان تیوی

در هرماه یک همایش برای بچه ها برگزار میشه که حتی با حضور در این همایش هم بچه ها تیک دریافت می کنند

آموزش مبتنی بر بازی
(Game-based learning/ به اختصار G-BL)
چیست؟

آموزش مبتنی بر بازی یعنی طراحی یک بازی آموزشی که از ویژگی‌های بازی استفاده می کند تا یک مهارت خاص را بیاموزد یا مخاطب را به یک خروجی خاص برساند. در عمل این روش، محتوای اصلی سازنده را می‌گیرد، اهدافش را در نظر می‌گیرد و در مکانیسم‌های بازی قرار می‌دهد. معجون نهایی یک بازی است که با هدف یادگیری موضوعی مشخص طراحی و پیاده سازی شده است.

بازی‌وارسازی در آموزش چه فرقی با G-BL دارد؟

اگر نمی دانید بازی‌وارسازی چیست به ابتدای این مطلب مراجعه کنید. تفاوت گیمیفیکیشن و آموزش بازی محور، نوع ترکیب آن ها با محتوا است. در بازی، ما کاملاً آموزش و بازی را در هم تنیده ایم اما بازی‌وارسازی یک لایه اضافه بر محتوا است؛ در واقع گیمیفیکیشن استفاده از قوانین باز در مواردی است که ماهیت بازی ندارند. مثلاً ما با دادن جوایزی مثل امتیاز و مدال کاربر را تشویق می کنیم تا از محتوایمان بیشتر استفاده کند.

تجربه حضور در اجتماع برای یادگیری بهتر

یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در آینده فرزندانمان، فراگیری و تمرین مهارت‌های نرم توسط آن‌ها است که در آکادمی یاسان همیشه از مهم ترین اهدافمان در کنار امر آموزش و یادگیری بوده است. آیا بهتر نیست پیش از ورود به جامعه، نوجوانان اکنون، در بستر امن آموزش، تجربه زندگی در اجتماع را کسب کنند؟ همواره تسهیل ارتقا یادگیری از طریق تعاملات اجتماعی و مهارت های مرتبط با آن دستورکار مجموعه ما بوده است. بر این اساس برای درک بهتر و لمس عینی چالش های حضور در اجتماع علاوه بر یادگیری، تمدنی آموزشی و تربیتی را در محیطی بازی‌وار پایگذاری کردیم. به این صورت که هر دانش آموز به عنوان یک شهروند آکادمی یاسان در کنار فراگیران دیگر زیست می‌کند.

یاسان شهر؛ دنیای ماجراجویی یاسان

برای لمس بهتر یاسان شهر، آکادمی یاسان بستری آموزشی را در محیط بازی ماین کرفت ترتیب داده است که در قالب آن هر دوره تحصیلی دارای ناحیه جداگانه‌ای است و دانش آموزان خانه یا زمینی را جهت سکونت در آنجا در اختیار دارند. یاسوندان حتی در مشاغلِ متنوع و پویایی در سطح هر شهر تولید محصول یا ارایه خدمات می‌کنند؛ یاسوندان با توجه به علاقه و میزان تیک و جایگاهشان می‌توانند عضو انجمن های علمی، شوراهای تصمیم گیری شهری (شوراهای یاسوندی) یا نشریه‌ها و سرویس‌های خبری یاسان شهر و… بشوند. آن‌ها باید برای کسب یا انتخاب جایگاه‌ تصمیم‌گیری در شهر کنش و مشارکت اجتماعی داشته باشند و به یکدیگر رای بدهند.