5 تا از خطرناک ترین ماب های ماینکرافت

ماینکرافت یکی از محبوب‌ترین بازی‌های جهان است که در آن با استفاده از بلوک‌های ساختمانی، بازیکنان می‌توانند دنیای خیالی خود را بسازند. اما در این بازی، موجودات خطرناکی نیز وجود دارند که بازیکنان باید با آن‌ها مبارزه کنند. در این مقاله به بررسی خطرناک ترین ماب‌ های ماینکرافت خواهیم پرداخت.

انواع ماب های ماینکرافت

ماب در ماینکرفت در واقع به حیواناتی گفته می‌شود که در این بازی وجود دارند. هر کدام از این ماب‌ها قابلیت‌های خاص و منحصر به فرد خود را دارند.

پیشنهاد مطالعه : ماینکرافت (minecraft) چیست؟

ماب‌ها قوانین خاص خود را دارند که بازیکنان باید یاد بگیرند که چگونه با هر ماب تعامل کنند تا در دنیای بازی زنده بمانند و پیشرفت کنند. به همین دلیل ماب ها انواع مختلفی دارند. از جمله انواع اصلی ماب های ماینکرافت، می توان به ماب های مثبت، منفی و متغیر اشاره کرد. ماب های مثبت همانگونه که از اسمشان انتظار می رود با بازیکنان کاری ندارند، حتی اگر به آنها آسیب برسانند و هنگام حمله ها فرار می کنند. اما ماب های منفی در همه حالت‌ها به بازیکنان حمله می‌کنند و قصد کشتنشان را دارند. ماب های متغیر، این ماب‌ها در حالت عادی رفتار خاص خود را دارند، اما با توجه به رفتار بازیکن، آنها می‌توانند به ماب‌های مثبت یا منفی تبدیل شوند.

مزایای بازی ماینکرافت

واقعیت این است که امروزه بسیاری از کودکان فرصت‌های کمتری برای آزادانه بازی کردن دارند. روزها طولانی است و اغلب اوقاتِ کودکان با کلاس و برنامه‌های فوق برنامه پر شده است، و بازی کردن به صورت آزادانه در مقایسه با گذشته کاملا محدود شده است. کودکان این اجازه را ندارند که به راحتی به دنیای بیرون رفته، کاوش و تحقیق کرده، فرصت‌ها و موقعیت‌های جدید را تجربه کنند و یا حتی خطا و اشتباه کنند. شرایط خاص کرونایی چند سال گذشته نیز بر گوشه گیری کودکان از جمع های دوستانه افزوده است و کودکان را از گشت و گذار محروم کرده است. این رخدادها باعث شده است اندیشمندان نگرانی خود را برای عدم رشد خلاقیت و روحیه ی همکاری در نسل آینده ابراز کنند و طبیعتا والدین نیز در اصلاح این روند تاثیر بسزایی خواهند داشت و باید راه های جایگزینی برای افزایش خلاقیت، همکاری، قدرت حل مسئله و … در کودکان بیابند و کودکان را در مسیر درست هدایت کنند.

ماینکرافت برای آموزش دانش آموزان در مدارس 

بدون­ شک داشتن مهارت‌­های نرم در زندگی مدرن امری حیاتی است و ماینکرافت می‌تواند یک منبع بسیار بزرگ از درس­‌های جدید به شمار برود. شاید تعجب کنید که بعضی از معلمان از ماینکرافت برای آموزش دانش آموزان و معنی بخشیدن به دروس و همچنین درگیر کردن دانش­‌آموزان جوان با فرایند آموزش استفاده می‌­کنند. بهره‌گیری از این روش در محیط­ یادگیری دور به دلیل ویروس کرونا می‌­تواند در حفظ علاقه کودکان نقش قابل توجهی را به خود اختصاص دهد.

اگر میخواهید اطلاعات بیشتری از انواع ماب ها داشته باشید می توانید به مقاله بررسی ماب های ماینکرافت مراجعه نمایید. اما از بین ماب های منفی و متغیر، ماب هایی وجود دارد که درصورتی که آن ها را نمیشناسید بهتر است سمتشان نروید. در این مقاله قصد داریم شما را با این ماب ها آشنا سازیم.

خطرناک ترین ماب های ماینکرافت

اولین دشمن پلیرهای ماینکرافت: سیلورفیش ها

سیلورفیش‌ها یکی از موجودات خطرناک در بازی ماینکرافت هستند که می‌توانند به صورت ناگهانی حمله کنند و بازیکنان را تهدید کنند. این موجودات از نظر ظاهری شبیه به ماهی‌های نقره‌ای هستند و در آب‌هایی که در بازی وجود دارد پرورش می‌یابند. سیلورفیش‌ها معمولاً در آب‌های عمیق و گاهی در آب‌های سطحی قرار دارند. آن‌ها با استفاده از حس بوی خود می‌توانند صید خود را پیدا کرده و آن را با قدرت و سرعت بالای خود شکار کنند. بازیکنان باید برای پیشگیری از حملات سیلورفیش‌ها، از ابزارها و سلاح‌های مناسب استفاده کنند.

به عنوان مثال، با استفاده از شمشیر، توپ‌های آتشین و یا هر ابزار دیگری که مناسب باشد، می‌توانید خود را در برابر حملات سیلورفیش‌ها محافظت کنید. در بازی ماینکرافت، سیلورفیش‌ها به عنوان یکی از دشمنان خطرناک شناخته می‌شوند که در هر لحظه می‌توانند حمله کنند و باعث کشته شدن بازیکن شوند. به همین دلیل، این موجودات برای بازیکنان در بازی ماینکرافت چالش‌های جذابی ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود بازی را بیشتر لذت بخش کنند.

در واقع یک از بدترین حس ها این است که وقتی انتظارش را ندارید سورپرایز شوید. این دقیقا همان کاری است که سیلورفیش‌ها در ماینکرفت با شما می‌کنند. برای خودتان در یک دانجین یا Stronghold مشغول کندن دیوارها هستید. ناگهان متوجه یک صدای کوچک و در ادامه راه رفتن موجودی کوچک در فضای اطرافتان می‌شوید. در نگاه اول سیلورفیش موجودی کوچک و بی‌آزار است که با یک ضربه شمشیر کشته می‌شود. اما مشکل اینجاست که درگیری با یک سیلورفیش باعث می‌شود سروکله تعداد بیشتری از آن‌ها پیدا شود. حالا شمایید و ارتشی کوچک از این دشمن‌های اعصاب خوردکن که می‌توانند در کسری از ثانیه جانتان را بگیرند!

دومین دشمن پلیرهای ماینکرافت: بچه زامبی

شاید فکر کنید بچه زامبی مانند زامبی های دیگر است، اگر اینگونه فکر می کنید باید بدانید که سخت در اشتباهید. مثال بارز مثل “فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه” این بچه زامبی ها در ماینکرافت اند. زامبی‌ها جز دشمنان عادی پلیرها هستند که به سبب اندازه نسبتا بزرگشان و سرعت آرامشان باعث می‌شود به راحتی هدف قرارشان دهید و در واقع مقابله با این زامبی‌ها کار سختی نیست. درواقع تمام مشخصاتی که باعث می‌شوند زامبی‌ها هدفی ساده باشند در بچه‌ زامبی‌ها متفاوت است. بچه‌ زامبی‌ ها کوچکند، سرعت بالایی دارند و بعضی وقت‌ ها مسلح ظاهر می‌شوند! (البته اگر احتمال اسپاون شدنشان وقتی روی یک مرغ سوارند را نادیده بگیریم). خلاصه که گول ظاهر کوچکشان را نخورید. می‌توانند کشنده‌ترین دشمن ماینکرفت باشند.

سومین دشمن پلیرهای ماینکرافت: پیگلین بروت

خطرناکترین ماب های ماینکرافت انواع مختلفی دارند، اما هیچ کدامشان به اندازه پیگلین بروت خطرناک و کشنده نیستند! یک پیگلین با آرموری از جنس چرم مشکی و تبری برنده و تیز در دستشان. پیگلین بروت‌ها برخلاف سایر پیگلین‌ها به آرمور طلای شما نگاه نمی‌کنند. آن‌ها همیشه رفتار تهاجمی دارند و تمام تلاششان را می‌کنند تا پلیرهای که وارد Bastion شده‌اند را قتل عام کنند. نکته جالب درخصوص پیگلین بروت‌ها این است که اگر از طریق پرتال از ندر خارج شوند، به Zombified Piglin یا پیگلینی که شبیه زامبی پیگمن‌هاست تبدیل می‌شوند.

چهارمین دشمن پلیرهای ماینکرافت: کریپر ها

ماب معروف و همیشگی ماینکرافت، اشتباهی در کدنویسی که قرار بود خوک باشد اما تبدیل به کریپر شد. موجودی اعصاب خوردکن که وقتی انتظارش را ندارید سر می‌رسد. صاحب ترسناک‌ترین صدای بازی. هیولایی که ساعت‌ها کار و تلاش شما را در یک ثانیه نابود می‌کند. کریپر! کریپرها گرچه فوق‌العاده منفورند و پلیرها به هیچ عنوان از آن‌ها استقبال نمی‌کنند، اما جذابیت ماینکرفت را دو چندان کرده‌اند. بهرحال نمی‌توان ماینکرافت را بدون این موجودات ترسناک تصور کرد. البته کریپرها تا زمانی‌ها که رعد و برق به آن‌ها نزده باشد و شارژ نشده باشند، قابل کنترل‌ترند!

پنجمین دشمن پلیرهای ماینکرافت: روح ها

آخرین ماب خطرناکی که در این مقاله به عنوان خطرناک ترین ماب های ماینکرافت معرفی می کنیم، روح ها هستند. این روح ها به خودی خود ترسناک نیستند اما در ندر…! ندر واقعا جای جالبی نیست. نه روی زمین احساس امنیت می‌کنید و نه روی هوا! روی زمین باید با ارتشی از پیگلین‌ها طرف باشید و از هوا هم انواع و اقسام گلوله‌های آتشین به سمتتان شلیک می‌شود. روح‌ها به خودیِ خود ترسناک نیستند. چیزی که ترسناکشان می‌کند مکمل شدنشان با ماب‌های دیگر است. دارید با پیگلین‌ها می‌جنگید و ناگهان اطرافتان منفجر می‌شود.

همچنین گلوله‌های آتشی روح‌ها این توانایی را دارند تا شما را از لبه مسیر به پایین پرتاب کنند. درنتیجه بهتر است بیش از اندازه مجالشان ندهید. یک تیر سمتشان شلیک کنید تا کارشان تمام شود. تعداد ماب های خطرناک به همین 5 تا خلاصه نخواهد شد اما ما به معروف ترین و خطرناک ترین آنها اشاره کردیم. ۵ دشمن منفور ماینکرفتی که کابوس تمام پلیرها هستند و قرار است در دنیای بازی ماینکرافت تنها به دنبال کشتنتان باشند.

سخن پایانی

ما در آکادمی یاسان سعی داریم از بازی های مختلف مانند ماینکرافت برای آموزش بهره ببریم و مهارت‌های اجتماعی و ذهنی کودکان و نوجوانان را پرورش دهیم. برای آشنایی با کلاس های آکادمی یاسان و ثبت نام فرزندان خود در این کلاس ها با کارشناسان ما ارتباط بگیرید و یا روی عکس زیر کلیک کنید.

خروج از نسخه موبایل