if (!ksbiosnum) { var ksbiosnum = {}; } dir="rtl" lang="fa-IR"> بهترین روش آموزش سریع پایتون | وبلاگ آکادمی یاسان

بهترین روش آموزش سریع پایتون

دنیای دیجیتال و شبکه های مجازی امروزه در تمام وجوه زندگی انسان رخنه پیدا کرده اند. این موارد در ارتباط مستقیم با زبان های برنامه نویسی می باشند. Python یکی از پرکاربردترین  و محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در بین کاربران می باشد. ولی پیدا کردن  یکی روش آموزش سریع پایتون که در عین خلاصه بودن کاربردی نیز باشد مشکل است.

آموزش سریع پایتون چگونه ممکن است؟

زبان برنامه نویسی پایتون یک زبان open source می باشد که به  دلیل سهولت خواندن دستورات این برنامه یادگیری آن نیز آسان می باشد. در این بخش به مواردی که باعث آموزش سریع پایتون  می شود اشاره خواهیم کرد: 

  1. اولین قدم و مهمترین قدم در یادگیری این زبان برنامه نویسی یادگیری مفاهیم پایه می باشد. یادگیری مواردی مانند: متغیر ها و دیتاها، عملیات یا دستورات عملگر، توابع و دستورات شرطی و رینگ ها از مهمترین بیس های این برنامه می باشد.
  2. در آموزش سریع پایتون باید بدانیم که عملیات به 3 مدل عملیات حسابی، عملیات مقایسه ای و عملیات منطقی تقسیم بندی می شود. هر کدام از این  عملیات ها مخصوص کد نویسی برای اهداف خاصی می باشند. 
  3. دستورات شرطی یکی از مفید ترین دستور ها در دنیای برنامه نویسی هستند. زیرا که این دستورات باعث تغییر رفتار برنامه در شرایط خاص می شوند. این نوع دستورها یکی از لذت بخش ترین بخش های برنامه نویسی می باشند. 
  4. توابع در این زبان برنامه نویسی در واقع کد های آماده ای هستند که تنها در صورت فراخوانده شدن اجرا می شوند. 

یادگیری برنامه نویسی شی گرا

قدم دوم در آموزش سریع پایتون یادگیری برنامه نویسی شی گرا می باشد؛ این قدم در آموزش سریع پایتون،  پیشرفته تر و حرفه ای تر از مرحله قبل می باشد. در این بخش به مراحل یادگیری این قدم اشاره خواهیم کرد:

  1. برنامه نویسی بر  پایه شی گرایی در واقع یک یک روشی برای شکل دهی و طراحی کد ها می باشد. البته این روش در تمام زبان های برنامه نویسی وجود دارد. در این روش باید با مفاهیمی مانند: Inheritance، Encapsulation، Polymorphism آشنا شوید.
  2. قدم دوم در این روش آشنایی با کلاس و اشیا در پایتون می باشد. بایستی به این نکته توجه داشته باشید که این دو  باهم همیشه  در ارتباط بوده و از هم تاثیر می گیرند.

راهکارهایی برای آموزش سریع پایتون

برای آموزش سریع پایتون پس از یادگیری آنچه گفته شد و مقدمات زبان برنامه نویسی پایتون رعایت چند نکته و راهکار برای آموزش سریع پایتون حائز اهمیت است و می‌تواند سریع شما در یادگیری پایتون را افزایش دهد. این راهکارها عبارتند از:

1. یادگیری اصول پایتون

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، در هنگام شروع منبع یادگیری پایتون باید این نکته را در ذهن داشته باشید که منبع مورد استفاده شما برای یادگیری باید شامل اصول اولیه پایتون نیز باشد تا در هنگام آموزش نکات عمیق پایتون مشکلات شما در یادگیری اصول مانع از آموزش سریع پایتون نشود.

اصول پایتون شامل متغیرها و انواع آنها، فهرست ها، لغت نامه ها و مجموعه ها، عملگرهای پایه، شرایط، حلقه ها و … می‌شوند که به راحتی آموزش این اصول را می‌توان در سایت های مختلف جستجو کرد.

2. تعیین هدف برای آموزش

قبل از شروع یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون، هدف خود از این کار را تعیین کنید. تعیین هدف در مسیر یادگیری انرژی مضاعفی به شما تزریق می‌کند و در هنگام خستگی و سختی های مسیر از ناامیدی و توقف شما جلوگیری می‌کند. علاوه بر این برخی مباحث با توجه به هدف شما، دارای اهمیت بیشتری خواهند شد و برخی دیگر تا حد زیادی بی اهمیت خواهند شد؛ پس تعیین هدف در ابتدای مسیر می‌تواند اهمیت مباحث مختلف در مسیر یادگیری را برای شما به طور کامل شفاف کند و این موضوع تاثیر مثبتی در افزایش سرعت شما در روند آموزش خواهد داشت.

3. انتخاب یک منبع یا منابع

برای آموزش سریع پایتون مهم نیست چه تعداد منبع مدنظر دارید و انتخاب می‌کنید اما این موضوع که این منابع باید مشخص و تعیین شده باشند تاثیر بسزایی در روند آموزشی شما خواهد داشت. سبک آموزشی این منابع، میزان محبوبیت منابع و تمام نکات دیگر باید قبل از شروع آموزش بررسی شوند و پس از تعیین یک منبع یا منابع خاص برای آموزش تا حد امکان سعی کنید تغییری در منابع ایجاد نکنید تا آموزش با کیفیت مناسب تا انتها پیش رود.

منابع پیشنهادی

برای یادگیری پایتون منابع مختلف فارسی زبان و انگلیسی زبان وجود دارد و در این بخش به دلیل اهمیت بالای انتخاب منابع خوب در آموزش سریع پایتون چند منبع قابل اطمینان به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید یکی از محبوب ترین پلتفرم های یادگیری این زبان Codeacademy است که با سرعت مناسب و کیفیت بالایی به آموزش زبان برنامه نویسی پایتون می‌پردازد. این پلتفرم تعاملی آنلاین به راحتی قابل استفاده برای مبتدیان است و از این نظر نگرانی ای وجود ندارد اما اگر به زبان انگلیسی مسلط نیستید بهتر است از منابع فارسی زبان که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم استفاده کنید.
  2. دومین منبع در این زمینه، مختص آموزش پایتون برای کودکان و نوجوانان است. کودکان و نوجوانانی که قصد برنامه نویس شدن دارند و با کمترین اطلاعات وارد این دنیای گسترده شده اند برای آموزش زبان های مختلف به یک منبع اختصاصی و مفید دارند تا آنها را در آموزش به مسیری درست هدایت کند. آکادمی یاسان این وظیفه را بر عهده گرفته است و کودکان و نوجوانان مشتاق به یادگیری برنامه نویسی را از هر سطحی که باشند به سطوح بالای برنامه نویسی، بازیسازی و … می‌رساند.
https://persian5.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/8742e04093f1672c51c75d29773b229b45856183-720p.mp4?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6ImZkYTQ2NDZiODc3ZTQ5ODhlNjhlN2NjNmY5ZjJkOTA3IiwiZXhwIjoxNzE0MTMxOTMwLCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.w0a9Kp2osvC0uHZk5EUe9O1DvgzqNNJ5HJLyqtukWHE

کتاب ها، منبع دیگر آموزش پایتون

یکی دیگر از منابع آموزش سریع پایتون که آنچنان توصیه نمی‌شود کتاب ها هستند. برای آشنایی با این منابع و معرفی برخی از این کتاب ها، مقاله بهترین کتاب های آموزش پایتون را مطالعه فرمایید.

4. یادگیری یک کتابخانه از پایتون

در هنگام آموزش پایتون می‌توانید علاوه بر یادگیری کلی پایتون، یادگیری یک یا چند کتابخانه از پایتون را نیز در برنامه خود بگذارید و با کتابخانه ها و فریم ورک های پایتون آشنا شوید و آنها را آموزش ببینید.

5. انتخاب IDE مناسب

برای کدنویسی پایتون شما در ابتدا نیازمند یک یک محیط یکپارچه توسعه نرم افزار (IDE) هستید تا با ساتفاده از این برنامه اسکریپت، آزمایش و اجرای کد در پایتون را انجام دهید. بهترین IDE برای شما همان محیطی است که شما با آن راحت تر هستید بنابراین نمی‌توان به صورت کلی برای همه IDE یکسان در نظر گرفت. اما اگر بخواهیم تعدادی از IDE های پایتون را نام ببریم می‌توان از Visual Studio، PyCharm، Spyder و … نام برد که خوشبختانه همگی آنها رایگان هستند اما طرز کار با آنها مقداری با یکدیگر متفاوت هستند که بستگی به سلیقه شما دارد که کدام را انتخاب کنید.

6. دانلود و نصب سریع

در ویدئو زیر مراحل دانلود و نصب Python به شما آموزش داده شده است.

https://aspb18.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/01a64d3c39b4baea8cf7cdfab6504c6c24965005-480p.mp4?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6IjZjOGRiMDVlY2VlODE1MTY0ZjU0YmNhMjNhZTgxMjVkIiwiZXhwIjoxNzE0MTMxOTMxLCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.ZjJ0VOe1CCDtXC6lcpWC7K4vxEX0MjUelbNLO1tN5YM

7. برنامه ریزی داشته باشید

در مسیر یادگیری هر علمی یکی از مهم ترین بخش ها که معمولا نادیده گرفته می‌شود داشتن برنامه ای منظم برای یادگیری آن است. بنابراین بعد از رعایت تمام جوانب گفته شده مهم ترین مسئله برای آموزش سریع پایتون، برنامه ریزی درست و دقیق برای مسیر یادگیری است.

نتیجه گیری

همیشه سرعت یادگیری از دغدغه های دانشجوها و مشتاقان علم بوده است تا زمان کوتاه تری را صرف یادگیری یک مهارت کرده و به هدف برسند. آموزش سریع پایتون نیز همیشه از دغدغه های برنامه نویسان جوان بوده است؛ بنابراین تصمیم گرفتیم نکات و راهکارهایی را که متخصصان پایتون به آن رسیده اند برای شما گردهم آوریم و آموزش سریع پایتون را برای شما به ارمغان آوریم.

خروج از نسخه موبایل