مقالاتمطالب آموزش پایتون کودکان

انواع هک با پایتون و کاربرد آن در امنیت شبکه

همان طور که در مقاله “پایتون چیست” با کاربردهای متفاوت و گسترده این زبان برنامه نویسی آشنا شدید، یکی از کاربردهای شناخته شده این زبان برنامه نویسی در زمینه هک و امنیت است و هک با پایتون نیز به موارد گسترده کاربرد این زبان برنامه نویسی اضافه شده است. پایتون به عنوان یک زبان منبع باز، به برنامه نویسان اجازه می دهد تا مجموعه های متعددی از کدهای از پیش ترکیب شده را ایجاد کنند و کتابخانه هایی تشکیل دهند که اسکریپت (Script) پایتون را جامع تر و ایمن تر می کند و امنیت شبکه و هک با پایتون را مطرح می کنند. بعد آشنایی با پایتون در مقاله درج شده، بهتر است با هک و انواع هک آشنا شوید.

آموزش برنامه نویسی به کودکان

هک چیست؟

اصطلاح هک (Hack) برای مدت طولانی وجود داشته است، اولین نمونه ثبت شده هک مربوط به اوایل دهه 60 میلادی در موسسه فناوری ماساچوست برمی گردد که دو اصطلاح هک و هکر که از آن زمان ابداع شده اند، و در واقع به یک رشته گسترده تبدیل شد. برای جامعه محاسباتی امروزه هک اخلاقی فرآیند شناسایی آسیب‌پذیری‌های سیستم از طریق دسترسی غیرمجاز به سیستم خاص برای انجام فعالیت‌هایی است که می‌تواند از حذف فایل‌ها تا سرقت برخی اطلاعات حساس را شامل شود. 

به عنوان یک مهندس علوم کامپیوتر که جهان را رمزگذاری می کند، باید بدانید که فعالیت های هک با پایتون چگونه انجام می شود و ما چگونه باید در مقابل مجرمان سایبری بایستیم و از دنیای خود محافظت کنیم.

هک شامل چه فعالیت هایی می‌شود؟

هک شامل سطوح مختلفی است و تمامی موارد هک پیچیدگی هک با پایتون را ندارند. بصورت کلی دسترسی به سیستمی که قرار نیست به آن دسترسی داشته باشید به عنوان هک شناخته می شود. به عنوان مثال، ورود به یک حساب ایمیل بدون مجوز به عنوان هک آن حساب در نظر گرفته می شود. دسترسی به یک کامپیوتر از راه دور بدون مجوز، هک کردن آن کامپیوتر است. بنابراین می بینید که روش های زیادی برای هک کردن یک سیستم وجود دارد و کلمه هک می تواند به بخش های متفاوتی اشاره کند اما مفهوم اصلی یکسان است. به دست آوردن دسترسی یا توانایی انجام کارهایی که قرار نیست قادر به انجام آنها باشید نیز، هک محسوب می شود. حال در این مقاله به هک با پایتون که یکی از نرم افزار های مورد استفاده در این زمینه بسیار مطرح شده است میپردازیم.

انواع هک با پایتون

هک با پایتون

آیا هک با پایتون انجام میشود؟ پایتون به عنوان یکی از سریع‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در حال رشد شناخته می‌شود و همه کاره است و به طور گسترده توسط کارشناسان امنیتی و هکرها برای هک اخلاقی (هک کلاه سفید) استفاده می‌شود. در این مطلب، 7 کتابخانه پایتون موثر برای هک با پایتون به صورت اخلاقی را خواهید خواند.

جدای از کاربرد پایتون در توسعه وب، برنامه نویسی اندروید با پایتون، علم داده و یادگیری ماشینی، توسط هکرها و بخش‌های امنیت سایبری برای شناسایی شکست در شبکه‌های کامپیوتری و به خطر انداختن پروتکل‌های امنیتی استفاده می‌شود. هک با پایتون همچنین توسط هکرهای اخلاقی برای توسعه ابزارها و تکنیک های موثر هک استفاده می شود که می تواند بدافزارها و آسیب پذیری هایی را پیدا کند که کارایی سیستم ها را با استفاده از اسکریپت های پایتون کاهش می دهد.

هک با پایتون به چه منظوری مطرح است؟

حال هک با پایتون به چه منظوری مورد استفاده قرار میگیرد؟ پایتون یک زبان برنامه نویسی همه منظوره و سطح بالا است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. پایتون یک زبان بسیار ساده و در عین حال زبان اسکریپت نویسی قدرتمند است، منبع باز و شی گرا است و کتابخانه های خوبی دارد که هم برای هک کردن و هم برای نوشتن برنامه های معمولی بسیار مفید است که به غیر از تدوین برنامه های هک می توان از آن استفاده کرد. در آینده و عصر حاضر، پایتون بسیار محبوب است و یادگیری آن آسان است، یادگیری هک با پایتون سرگرم کننده خواهد بود و از این طریق برنامه نویسی پایتون را به بهترین شکل یاد خواهید گرفت. تقاضای کار زیادی برای توسعه دهندگان پایتون در بازار کار وجود دارد و این سادگی و جذابیت در کنار کاربرد گسترده این زبان برنامه نویسی، باعث شده است آموزش پایتون برای کودکان و نوجوانان بیش از پیش مطرح شود و در سراسر جهان در اولویت قرار گیرد تا نسل آینده نسلی آگاه از برنامه نویسی و دنیای مدرن تکنولوژی باشد.

هک با پایتون

انواع هک و هک با پایتون

وقتی اسم هک به میان می آید معمولا جنبه منفی هک به ذهن مخاطبان خطور میکند؛ اما تمام هکر ها یکسان نیستند، بسیاری از هکر ها توانایی انجام کار های مخرب را دارند اما از این توانایی در راستای کمک به امنیت شبکه استفاده میکنند. بنابرین بر اساس نوع کار آنها را به چند قسمت تقسیم می کنند.

1. هک کلاه سیاه

در اینجا، سازمان به کاربر اجازه آزمایش بر روی سایت خود را نمی دهد. آنها به طور غیراخلاقی وارد وب سایت می شوند و داده ها را از پنل مدیریت سرقت می کنند یا داده ها را دستکاری می کنند. آنها فقط بر روی خود و مزایایی که از داده های شخصی برای منافع مالی شخصی به دست خواهند آورد تمرکز می کنند. این هکرها می توانند با تغییر عملکردها که منجر به از دست دادن داده های  شرکت به میزان بسیار بالاتری می شود، آسیب بزرگی به شرکت وارد کنند. این نوع هک که به عنوان هک کلاه سیاه شناخته می شود و دارای پیگرد قانونی است که به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.

2. هک کلاه سفید

در این نوع هک، هکر با اجازه مسئول مرتبط به دنبال اشکالات می گردد و آن را به سازمان گزارش می دهد. هکرهای کلاه سفید عموماً تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد برنامه یا شبکه را برای آزمایش از خود سازمان دریافت می کنند. آنها از مهارت های خود برای آزمایش سایت یا نرم افزار معرفی شده استفاده می کنند قبل از اینکه وب سایت فعال شود یا توسط هکرهای مخرب مورد حمله قرار گیرد. هک و هکر کلاه سفید تقریبا در مقابل کلاه سیاه قرار داشته و تلاش آن برای جلوگیری از نفوذ به سایت و همچنین بالا بردن امنیت نرم افزار یا وب سایت است.

حال میتوانید بهتر منظور این مقاله و آموزش ها در هک با پایتون را متوجه شوید که در اصل میتوان گفت امنیت شبکه با پایتون ارتقا یافته و در برابر هکر ها استحکام بیشتری خواهد داشت و آموزش هک با پایتون در راستای امنیت شبکه داده می شود.

هک کلاه سفید

3. هک کلاه خاکستری :

هکر های کلاه خاکستری گاهی اوقات به داده ها دسترسی پیدا می کنند و قانون را نقض می کنند. اما هرگز نیت مشابهی با هکرهای کلاه سیاه ندارند، آنها اغلب برای منافع عمومی عمل می کنند. تفاوت اصلی این است که آنها از آسیب پذیری به صورت عمومی سوء استفاده می کنند در حالی که هکرهای کلاه سفید این کار را به صورت خصوصی برای شرکت انجام می دهند. در واقع ممکن است نفع شخصی برای هکر های کلاه خاکستری مطرح نباشد.

حال شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شده باشد که هک با پایتون ما را در کدام یک از این گروه ها قرار می دهد، جواب سوال ساده است، شما خودتان به عنوان یکی از افراد مرتبط در این زمینه تعیین می کنید که کدام کلاه را بر سر بگذارید، انتخاب با شماست که در کدام زمینه می خواهید کار کنید.

هک اخلاقی

هک اخلاقی چیست؟ هک با پایتون اخلاقی است؟ برای شکستن رمزهای عبور یا سرقت اطلاعات؟ نه، خیلی بیشتر از این است. هک اخلاقی برای اسکن آسیب پذیری ها و یافتن تهدیدهای بالقوه در رایانه یا شبکه ها است. یک هکر اخلاقی نقاط ضعف یا حفره های موجود در یک کامپیوتر، برنامه های کاربردی وب یا شبکه را پیدا کرده و آنها را به سازمان گزارش می دهد. بنابراین، بیایید گام به گام درباره هک اخلاقی (کلاه سفید) بیشتر بررسی کنیم.

اصطلاح هک قدمت زیادی دارد. به طور دقیق، همه چیز از MIT شروع شد، جایی که هر دو اصطلاح “هک” و “هکر” برای اولین بار ابداع شدند. اکنون تقریباً 50 سال از آن زمان می گذرد و هک کردن به یک رشته در عصر کنونی تبدیل شده است. با افزایش آگاهی در مورد حفاظت از داده ها و حفظ حریم خصوصی داده ها، امروزه هک یک فعالیت غیرقانونی تلقی می شود. در صورت دستگیری، این احتمال وجود دارد که بسته به میزان آسیب وارده، مدتی تحت پیگرد قانونی قرار بگیرید.

با این وجود، برای محافظت از خود در برابر انواع هکرها، به کارگیری هکرهای اخلاقی به یک روش رایج در بین سازمان ها تبدیل شده است. هکرهای اخلاقی مسئولیت دارند نقص های امنیتی یک سازمان خاص را قبل از اینکه هکرهای کلاه سیاه آنها را پیدا کنند، یافته و برطرف کنند.

هک و امنیت شبکه با پایتون

جایگاه هک با پایتون در آکادمی یاسان

در آکادمی یاسان در راستای آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان زبان های برنامه نویسی متنوعی به آنها آموزش داده میشود که با توجه به گستردگی و مزایای زبان برنامه نویسی پایتون، آموزش مقدماتی پایتون نیز در این کلاس ها جاگرفت. دوره پایتون آکادمی یاسان در وهله اول در راستای آشنایی کودکان با پایتون صورت میگیرد و در سطوح پیشرفته تر آموزش کاربرد های تخصصی پایتون و استفاده از پایتون در امنیت شبکه و هک اخلاقی مدنظر است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا